۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

قایق‌های صیادی در جزیره شمالی گناوه خسارت دیدند

وزش باد شدید همراه با امواج بلند و متلاطم دریا به شناورهای صیادی جزیره شمالی شهرستان گناوه خسارتی وارد کرد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۲۲۳۰
قایق‌های صیادی در جزیره شمالی گناوه خسارت دیدند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، دهیار روستای جزیره شمالی شهرستان گناوه اظهار داشت: روستاهای ساحلی جزیره جنوبی و شمالی بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه از مهم ترین منطقه صید و صیادی استان بوشهر است
سیاوش حائری با بیان اینکه باد شدید به قایق های صیادان این روستا خسارت وراد کرده است بیان کرد: وزش باد شدید همراه با امواج بلند آب دریا به خور، قایق های صیادان این روستای ساحلی دچار خسارت جدی شدند.
وی افزود: بر اثر این حادثه به تعدادی از ادوات و تجهیزات قایق های صیادان خسارت جدی وارد شد و دو قایق نیز زیر آب رفت.
دهیار روستای جزیره شمالی اظهارکرد: بدلیل بالا آمدن آب دریا در هنگام وقوع باد شدید، صیادان برای انتقال قایق های خود به خشکی از تراکتور استفاده کردند.
حائری از نجات معجزه آسا یکی از صیادان خبرداد و گفت: یکی از صیادان که در هنگام وقوع باد در قایق خود غرق و در عمق زیادی زیر آب رفته بود با مهارت خاص و معجزه آسا از مرگ نجات یافت.
وی نبود موج شکن و اسکله را یکی از مشکلات مهم دریانوردان و صیادن جزیره شمالی دانست و گفت: درصورتیکه این منطقه از موج شکن و اسکله مناسب برخوردار بود صیادان دچار چنین خسارت هایی نمی شدند.
حائری از پیشرفت 60 درصدی اسکله صیادی و متوقف شدن ساخت آن خبرداد و اظهارکرد: پروژه احداث اسکله صیادی این روستا که در زمان دولت گذشته اجرا و پس از مدتی متوقف شد پیشرفت 60 درصدی دارد و مکاتبات و پیگیری های مداوم نتیجه ای حاصل نشده است.
دهیار روستای جزیره شمالی با بیان اینکه بارندگی‌ها و وزش باد در آذر ماه امسال به قایق های صیادی جزیره شمالی خسارت وارد کرد گفت: در آذرماه سال جاری براثر بارندگی شدید به همراه رعد و برق و توفان به قایق های صیادی جزیره شمالی خسارت وارد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار