۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

تیم حقوقی شرکت ملی نفتکش به انگلیس رفت

کارشناسان حقوقی شرکت ملی نفتکش ایران به منظور مذاکره پیرامون تحریم جدید این شرکت به انگلیس رفتند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۲۲۸
تیم حقوقی شرکت ملی نفتکش به انگلیس رفتبه گزارش مانا یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه اخیرا یک تیم کارشناسی از شرکت ملی نفتکش به انگلستان رفتند تا در مورد تحریم جدید شرکت ملی نفتکش مذاکره کنند به فارس گفت: این مذاکره بیشتر به لحاظ حقوقی بود تا بتوانیم از طریق حقوقی و قبل از اجرای تحریم جدید شرکت ملی نفتکش را از فهرست تحریم خارج کنیم.
وی با تاکید بر اینکه همانطور که قبلا اعلام شده بود کشورهای غربی دلیل قانع کننده ای به لحاظ تحریم شرکت ملی نفتکش نداشتند، تصریح کرد: اعمال این تحریم کاملا سیاسی است که خلاف رایزنی های سیاسی ایران با کشورهای غربی است.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: در چند ماه قبل نیز که با رایزنی های حقوقی شرکت ملی نفتکش از تحریم خارج شده بود عملا شرایط برای شرکت ملی نفتکش تغییر نکرده بود زیرا هنوز تحریم های عمومی اتحادیه اروپا پابرجا است و عملا شرکت ملی نفتکش کار چندان خاصی نمی توانست انجام دهد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با این شرایط به دنبال خروج مجدد شرکت ملی نفتکش از تحریم ها هستید،گفت: نبود شرکت ملی نفتکش در فهرست تحریم ها بیشتر از نظر سیاسی برایمان اهمیت دارد ولی در شرایطی که تحریم های عمومی برقوت خود باقی هستند نمی توان انتظار داشت شرکت ملی نفتکش با نبود این تحریم ها بتواند مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.
رویترز در روزهای اخیر به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد، دولت های اتحادیه اروپا در بروکسل با تحریم دوباره شرکت ملی نفت کش ایران موافقت کردند.
دیپلمات های اتحادیه اروپا پیش از این گفته بودند انتظار می رود دولت های این اتحادیه با بازگشت تحریم ها علیه شرکت ملی نفت کش ایران موافقت کنند.
این خبرگزاری انگلیسی همچنین چند روز پیش گزارش داده بود دادگاه انگلیس دادخواست قانونی شرکت ملی نفت کش ایران برای جلوگیری از وضع تحریم ها علیه این شرکت را رد کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار