۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

برگزاری کارگاه مدیریت تالاب ها در گلستان

کارگاه یک روزه مدیریت تالاب و نقش مشارکت مردمی در حفظ وپایداری تالاب ها در مرکزتحقیقات جهاد کشاورزی استان در گلستان بر گزار شد .
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۲۵
برگزاری کارگاه مدیریت تالاب ها در گلستانبه گزارش مانا، به مناسبت روز ملی تالابها نخستین کارگاه آموزشی با عنوان «همزیستی با تالاب » توسط خانه جوان فرید از تشکل های فعال زیست محیطی استان با همکاری اداره کل محیط زیست و مرکزتحقیقات جهاد کشاورزی استان در گرگان برگزار شد .
در این کارگاه یک روزه نقش و مدیریت تالاب ها و همچنین نقش مشارکت مردمی در حفظ وپایداری تالاب ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
بررسی وضعیت تالابهای استان ، مشکلات مربوط به تالابها، اهمیت و نقش آنها در تعادل اکوسیستم های طبیعی، ، مشکلات ناشی ازتغییر کاربری اراضی اطراف تالابها و تبدیل مراتع ، آلودگی تالابها و استفاده از ظرفیت های بومی و توان افراد و جوامع محلی جهت رفع مشکلات و معضلات مربوط به تالاب ها ازمباحث مطرح شده در این کارگاه یکروزه بوده است . محمد علی صلبی محقق و پژوهشگر منابع اب استان و دکتر لطف ا...پارسایی مدرسین این کارگاه اموزشی بوده اند .
لازم به ذکر است، تالابهای آلاگل، آلماگل، آجی گل و گمیشان از مجموعه تالاب های بین المللی کشور در استان گلستان است و زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به شمار می روند.
گفتنی است روز جهانی تالابها برای اولین بار در ۲ فوریه ۱۹۷۱ در شهر رامسر ٬ ایران در کنوانسیون به همین نام به تصویب و امضا رسیده و هرساله این روز در تقویم جهانی بنام روز رامسر در 188 کشور جهان گرامی داشته می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار