۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

بازدید رئیس دفتر مقام معظم رهبری از پروژه پل خلیج فارس

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: ثبات مدیریتی برای تحولات کلان اقتصادی قشم، بسیار مهم و اثر گذار خواهد بود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۲۴
بازدید رئیس دفتر مقام معظم رهبری از پروژه پل خلیج فارس

به گزارش مانا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در حاشیه بازدید از محل پروژه عظیم پل ملی خلیج فارس و اسکله کاوه، افزود: تعامل خوب دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزارت کشور در دولت تدبیر و امید و ارتباط مناسب مسئولان منطقه آزاد قشم با استانداری هرمزگان، امیدها برای موفقیت امور در این منطقه را با حرکت در مسیر شفاف سازی، افزایش داده است.
وی با اشاره به ظرفیت های مهم منطقه آزاد قشم در حوزه های مختلف صنعتی و گردشگری گفت: قشم با داشتن ظرفیت های مهم شامل نفت، گاز، دریا، وجود آثار طبیعی و تاریخی نظیر طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، سواحل زیبا و دهها اثر دیگر، نقش مهمی در اقتصاد کشور خواهد داشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به زیبایی های عالم خلقت در قشم، بیان داشت: این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم و کم نظیر گردشگری می تواند به قطب مهم توریستی کشور با هدف جذب گردشگران از نقاط مختلف ایران، منطقه و جهان، تبدیل شود.
وی با اشاره به پروژه طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل، گفت: اقدامات اثرگذاری در زمینه مسائل اقتصادی منطقه آزاد قشم صورت گرفته که پروژه ملی پل خلیج فارس و توسعه اسکله کاوه، از آن جمله است.
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، اتصال قشم به سرزمین اصلی از طریق پل خلیج فارس و همچنین توسعه اسکله کاوه برای پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: قشم، استان هرمزگان و کشور می توانند از اثرات پروژه های مهم در دست اقدام این جزیره به ویژه پل خلیج فارس و اسکله کاوه، با هدف ایجاد اشتغال پایدار و درآمدهای مهم اقتصادی، استفاده کنند.
وی در پایان با اشاره به توان بالای جوانان این مرز و بوم یادآور شد: ساخت پایه های پل خلیج فارس توسط صنعتگران ایرانی در منطقه آزاد قشم، نشان از عزم مردم این آب و خاک در خلق تحولات عظیم صنعتی، دارد.
علی اکبر ناطق نوری روز جمعه در سفر چند ساعته به جزیره قشم، در راس هیاتی متشکل از استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم قشم در مجلس شورای اسلامی، چند تن از معاونان سازمان منطقه آزاد و فرماندار این شهرستان، از پروژه پل خلیج فارس، اسکله کاوه و جنگل دریایی حرا بازدید کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار