۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

آغاز کاشت 2 هزار نهال حرا در سواحل خوزستان

با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در سفر اخیر به استان خوزستان، کاشت دو هزار نهال حرا در سواحل این استان آغاز شد که قرار است به زودی تعداد نهال های کاشته شده به یک میلیون نهال برسد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۲۲
آغاز کاشت 2 هزار نهال حرا در سواحل خوزستان

مدیر کل بخش زیست بوم معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست به استان خوزستان به منظور بررسی راهکارهای جلوگیری از بروز گرد و غبار ناشی از ریزگردها در بخش محیط زیست دریایی نیز چاره ای اندیشیده شد.
داوود میرشکار، گفت: در این راستا با حضور معاون محیط زیست دریایی، فرماندار آبادان، فرماندهی نیروی انتظامی و مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان ، کاشت نهال های حرا در سواحل بهمنشیر آبادان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه قرار است به زودی دو هزار نهال حرا در این سواحل کاشته شود، اظهار داشت: این نهال ها از بوشهر تامین شده اند و بومی منطقه خلیج فارس هستند.
میرشکار خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایل ایجاد ریزگردهای خوزستان، خشکسالی چند سال اخیر و از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه است که در نتیجه باعث سست شدن خاک منطقه شده است.
وی تصریح کرد: در صورت بازسازی پوشش گیاهی منطقه ، گرد و غبار ناشی از بادهای محلی به شدت کاسته خواهد شد.
وی دلیل کاشت نهال های حرا را آبیاری آنها به وسیله جزر و مد آب عنوان کرد و گفت: این نهال ها ظرف دو سال آینده به درختچه تبدیل خواهند شد.
مدیر کل زیست بوم معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد:این نهال ها خاک را مقاومتر و از بلند شدن آن جلوگیری خواهند کرد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تاکید کرد: کاشت دو هزار نهال حرا در مرحله اول با استفاده از محل اعتبارات ملی صورت گرفته است اما در مراحل بعد کاشت نهال های حرا در خوزستان از اعتبارات استانی بهره خواهیم گرفت.
به گفته میرشکار، عملیات مطالعاتی به منظور کاشت نهال های حرا در سواحل خوزستان از یک سال پیش توسط کارشناسان مجرب آغاز شده بود.
وی اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با کمک سازمان های مردم نهاد و بسیج دانشجویی قرار است تعداد نهال های کاشته شده در سواحل خوزستان به یک میلیون نهال برسد.
مدیر کل زیست بوم معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: جنگل های حرا در مسیر جز و مد آب رشد کرده و از طریق آب شور آبیاری می شوند، بنابراین با کاشت نهال های حرا در خوزستان نیازی به آبیاری از طریق آب شیرین وجود ندارد.
وی وجود جنگل های حرا را از نظر زیست محیطی دریایی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: جنگل های حرا همچنین باعث ایجاد فضایی برای تخم گذاری پرندگان و نیز مکانی امن برای تخم گذاری ماهیان در زمان مد محسوب می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار