۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

افزایش سهم ریلی بندر شهید رجایی به 8 درصد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انعقاد 12 هزار میلیارد ریال قرارداد با سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین بندر کانتینری کشور طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۲۲۲۱
افزایش سهم ریلی بندر شهید رجایی به 8 درصدبه گزارش مانا، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ورود کالاها خارج از سیستم‌ها و پرداخت‌های گمرکی، قوانین معین کاری، معافیت مالیات بر ارزش افزوده و تسهیلات مناطق ویژه اقتصادی، تمایل سرمایه گذاران برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را افزایش داده است.
وی ضمن اشاره به انعقاد 12 هزار میلیارد ریال قرارداد سرمایه گذاری در این بندر افزود: هم اکنون به همین میزان نیز قرارداد سرمایه گذاری در دست بررسی و مذاکره است.
افزایش سهم ریلی در بندر شهید رجایی از 3.5 به 8 درصد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین با بیان اینکه در راستای تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر، طی سال جاری جلسات مستمری با مدیران شرکت راه آهن برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا، سهم جابجایی کالا توسط شبکه ریلی در بندر شهید رجایی از 3.5 به 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مجموع اعتبارات عمرانی بنادر هرمزگان؛ 1320 میلیارد ریال
ایدنی مجموع اعتبارات عمرانی کل بنادر هرمزگان طی سال جاری را یکهزار و 320 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر اعلام کرد.
وی لایروبی حوضچه بندرلنگه و بندرگاه هرمز، ساماندهی بنادر مسافری، نصب سیستم های VTS جزایر و بنادر و ایجاد تاسیسات زیربنایی بندر شهید رجایی را از مهم ترین طرح های عمرانی در دست اجرا در این استان برشمرد و افزود: این طرح ها طی چند ماه آینده، تکمیل خواهد شد و آماده پذیرش سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار