۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

توسعه مناسبات اقتصادی بین ایران و هند از طریق چابهار‌

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در آینده نه چندان دور شاهد توسعه مناسبات اقتصادی بین ایران و هند از طریق منطقه آزاد چابهار ‌خواهیم بود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۲۲۱۳
توسعه مناسبات اقتصادی بین ایران و هند از طریق چابهار‌به گزارش خبرگزاری مانا، حامد علی مبارکی در دیدار با سفیر هندوستان در ایران‌ ‌و هیئت همراه گفت: تصمیمات اخذ شده برای استفاده از قابلیت‌های منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار از سوی دو دولت نقطه ‌عطفی در تاریخ روابط دو کشور است.
وی افزود: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به سواحل مکران که باعث تحول در جنوب شرق کشور می‌شود، سفیر هند و هیئت تجاری همراه علاوه بر روابط رو به گسترش دو کشور، با توجه به موقعیت استراتژیک بین کشورهای "شمال و جنوب" و "شرق و غرب" به عنوان تنها بندر اقیانوسی واقع در حاشیه اقیانوس هند از موقعیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل گسترش مراودات اقتصادی هند در این منطقه دارای اهمیت بسیار مهمی در مراودات با کشورهای آسیای میانه است.
مبارکی اظهار داشت: همچنین ما در آینده نه چندان دور شاهد توسعه مناسبات اقتصادی میان ایران و هند از طریق منطقه آزاد چابهار به عنوان اقتصادی‌ترین پل ارتباطی هند به افغانستان و آسیای میانه خواهیم بود.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار‌ راه‌اندازی خط کشتیرانی بین چابهار و یکی از بنادر فعال هند، مشارکت در توسعه سایت پتروشیمی، ایجاد شهرک خودرو، سرمایه‌گذاری در پارک تکنولوژی دانشگاه بین‌المللی و احداث آب شیرین‌کن ‌را سرآغاز و نقطه عطف همکاری‌های دوجانبه منطقه آزاد چابهار با شرکت‌های هندی بیان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار