۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

ورود سرمایه گذاران جدید برای تولید میگو در گواتر

معاون آبزی پروری سازمان شیلات از افزایش کنترل به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع پرورش میگوی گواتر در سال آینده خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۱۱
ورود سرمایه گذاران جدید برای تولید میگو در گواتر
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با اعزام کارشناسان خارجی به مزارع میگوی چابهار و بررسی سایت های پرورش میگو به پرورش دهندگان اطمینان خاطر داده شد تا نسبت به ذخیره سازی مزارع خود برای تولید سال آینده اقدام کنند.
حسین عبدالحی گفت: نمی توان جلوی شیوع بیماری به مزارع میگوی چابهار را به طور قطع گرفت اما می توان با انجام تدابیر لازم بیماری را در صورت شیوع کنترل کرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: فیلترهای کار گذاشته در مزارع میگوی چابهار برای جلوگیری از شیوع بیماری و کنترل آن که سال گذشته انجام شده بود مورد تایید کارشناسان خارجی که دارای تخصص در بحث مقابله با بیماریهای آبزیان هستند، قرار گرفت.
وی یادآور شد: طی سفر کارشناسان خارجی به چابهار و بازدید از سایت های گواتر، ورک شاپ آموزشی برای پرورش دهندگان برگزار شد.
عبدالحی خاطرنشان کرد: برای تولید میگو در سایت های گواتر در سال آینده کنترل ها روی مزارع را شدید تر خواهیم کرد تا بتوانیم در صورت بروز بیماری بر آن قائق آییم.
وی در خصوص شیوع بیماری در مزارع گواتر گفت: دلیل این امر شوک حرارتی است که به آب وارد می شود، چرا که آب دریای عمان به گونه ای است که هر ساله در مرداد ماه به یکباره گرم شده و همین شوک حرارتی ایجاد شده در آب باعث رشد ویروس ها و ایجاد بیماری در مزارع میگو می شود.
وی خاطرنشان کرد: این ویروس همراه با صدف ها، نرمتنان و سایر آبزیان وارد استخرهای پرورش میگوی گواتر می شود.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ادامه از ورود چندین شرکت بزرگ پرورش دهنده میگو برای تولید میگو در مزارع چابهار طی سال آینده خبر داد.
وی گفت: با ورود این شرکت های بزرگ، سایر شرکت های پرورش دهنده چابهار نیز برای تولید میگو امیدوار و دلگرم خواهند شد.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: امسال 170 هکتار از مزارع میگوی گواتر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی زیر کشت رفت.
وی خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری از اواسط مرداد ماه در مزارع میگوی گواتر، حدود 250 تن میگوی پرورشی امسال در گواتر تولید شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با تدابیری که اندیشیده شده سال آینده شاهد افزایش تولید میگوی پرورشی در مزارع گواتر و رضایت پرورش دهندگان آن منطقه باشیم.
عبدالحی در خاتمه از ارائه تسهیلات بانکی به پرورش دهندگان با مشارکت بانک کشاورزی خبر داد و گفت: به زودی مذاکرات لازم با بانک عامل صورت خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار