۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸

ساخت پارک ساحلی جدید در بندر ترکمن

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ساخت پارک ساحلی جدید در بندر ترکمن خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۱۰
ساخت پارک ساحلی جدید در بندر ترکمنقربان عباسی در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: با توجه به حجم انبوه گردشگران ورودی به بندر ترکمن به ویژه در ایام پیک سفر در تابستان و نوروز، تصمیم گرفته شد دومین پارک ساحلی در بندر ترکمن نیز ایجاد شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این پارک ساحلی نیز با مشارکت شهرداری بندر ترکمن در حال احداث است.
وی گفت: با ساخت پارک ساحلی دوم از ترافیک سنگین بلوار گردشگری بندر ترکمن به پارک ساحلی نخست منتهی می شد، به طور چشمگیری کاسته خواهد شد.
وی ادامه داد: به منظور ساخت دومین پارک ساحلی بندر ترکمن از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مبلغ 100 میلیون تومان در سال جاری اعتبار تخصیص یافته است.
عباسی اظهار داشت: مابقی اعتبارات لازم برای ساخت این پارک ساحلی توسط شهرداری بندر ترکمن تامین خواهد شد.
این مقام مسئول در بندر ترکمن با اشاره به اینکه عملیات ساخت این پارک ساحلی با پیشرفت چشمگیری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود نوروز امسال گردشگران بتوانند از امکانات گردشگری این پارک ساحلی بهره مند شوند.
وی گفت: بندر ترکمن علاوه بر دارا بودن ساحلی زیبا، تنها مکانی است که گردشگران می توانند از آنجا به وسیله قایق به جزیره آشوراده سفر کنند.
وی یادآور شد:پیش بینی می شود نوروز امسال شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران نوروزی به این شهرستان ساحلی باشیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: تعدادی زیادی از زائران امام رضا در مسیر سفر به مشهد مقدس از زیبایی های خلیج گرگان و سواحل بندر ترکمن بازدید خواهند کرد.
وی با اشاره به فعالیت مستمر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گلستان از چند ماه پیش از آمادگی تاسیسات اقامتی استان در ستاد اجرایی خدمات سفر استان و تعیین مکان مناسب برای اسکان موقت مسافران در قالب کمپینگ خبر داد.
عباسی یادآور شد: آماده سازی کمپ های موقت در روستاهای حاشیه محور اصلی و فرعی راه های استان ، برنامه ریزی به منظور برگزاری جشنواره روستایی تحت عنوان فرهنگ روستا در  روستاهای هدف گردشگری جهت ارائه  فرهنگ روستا و خدمات رسانی به مسافران توسط کمیته گردشگری روستایی درایام نوروز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده از سوی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: تامین امنیت در سطح استان توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان و اطلاع رسانی ، راهنمایی و خدمات رسانی و ارائه تجهیزات به همراه  آمبولانس و خودرو نجات به منظور خدمات رسانی بهینه به مسافرین  نوروزی در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر از دیگر تمهیدات این ستاد است.
وی در خاتمه سخنان خود گفت: امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را در طول نوروز به گردشگران ورودی به استان ارائه دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار