۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

نورپردازی اسکله تفریحی بندر ترکمن تا قبل از نوروز

عملیات نورپردازی اسکله تفریحی بندر ترکمن با 120 میلیون تومان اعتبار تا قبل از نوروز به اتمام خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۰۹
نورپردازی اسکله تفریحی بندر ترکمن تا قبل از نوروزمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در راستای ساماندهی گردشگری سواحل بندر ترکمن نورپردازی اسکله این بندر بوده است.
قربان عباسی، با اشاره به اینکه عملیات نورپردازی اسکله بندر ترکمن تا قبل ازایام نوروز به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: به این منظور 120 میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هزینه شده است.
عباسی تصریح کرد: با اتمام پروژه نورپردازی از این پس شرایطی فراهم می شود که گردشگران با تاریک شدن هوا بتوانند از زیبایی های اسکله بندر ترکمن بهره مند شوند.
این مقام مسئول در استان گلستان تصریح کرد: این پروژه با مشارکت شهرداری و اداره برق شهرستان بندر ترکمن انجام شده است.
به گفته وی، علاوه بر نورپردازی اسکله، بلوار گردشگری بندر ترکمن که به این اسکله منتهی می شود نیز نورپردازی شده است.
وی با اشاره به اینکه بندر ترکمن قطب اصلی گردشگری دریایی استان گلستان است، تاکید کرد: طی سالهای اخیر زیرساختهای گردشگری زیادی با مشارکت شهرداری در این بندر ایجاد شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ایجاد راه دسترسی، کمپینگ های اقامت موقت، سرویس های بهداشتی و ساخت اسکله را از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه گردشگری بندر ترکمن عنوان کرد.
وی در ادامه به سرمایه گذاری بخش خصوصی از کشور ترکیه در بندر ترکمن اشاره و تصریح کرد: این سرمایه گذاران بخش خصوصی با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری مجموعه گردشگری ساحلی و دریایی را در بندر ترکمن ایجاد خواهند کرد.
عباسی تاکید کرد: ساخت فرودگاه در بندر ترکمن، ساخت 50 ویلا، کلوپ ورزشهای آبی، هتل و رستوران از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در پروژه این سرمایه گذاران خارجی است.
وی اظهار داشت: طرح مطالعاتی به منظور ایجاد این مجموعه گردشگری ساحلی و دریایی توسط گروه مهندسین مشاور برای سرمایه گذاران ترکیه تهیه شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی ساخت تاسیسات و امکانات گردشگری در نظر گرفته شده در ساحل بندر ترکمن توسط این گروه سرمایه گذارخارجی آغاز خواهد شد.
عباسی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی علاقمند در بخش گردشگری دعوت می کند و تسهیلات لازم را برای اجرایی شدن پروژه ها در اختیار آنها قرار خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار