۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

توجه ویژه دولت به توسعه پرورش ماهی در قفس

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از برگزاری همایش ملی – منطقه ای با محوریت توسعه پایدار پرورش ماهی در قفس از سوی موسسه تحقیقات شیلات ایران خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۰۶
توجه ویژه دولت به توسعه پرورش ماهی در قفسمعاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست های فعلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه پرورش ماهی درقفس است.
حسینعلی عبدالحی گفت: یکی از مهمترین دلایل اخذ چنین تصمیمی محدودیت منابع آب شیرین به منظور پرورش انواع ماهیان است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: در صورت توسعه پرورش ماهی در قفس و استفاده از آبهای دریا می توان در بخش پرورش ماهیان توسعه بیشتری ایجاد کرد.
وی یادآور شد: در گذشته نیز طی بازدیدی که وزیر جهاد کشاورزی از طرح پرورش ماهیان در قفس در نروژ و ایسلند داشته اند فعالیت آنها در این زمینه بسیار موفقیت آمیز بوده است.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین گستره آب‌های دریایی در شمال و جنوب کشور و تنوع گونه‌های اقتصادی آبزیان، ظرفیت درخور توجه‌ای برای توسعه آبزی پروری دریایی با استفاده از قفس محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: در راستای توسعه هر چه بیشتر پرورش ماهیان دریایی در قفس از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور همایش ملی–منطقه‌ای با محوریت توسعه پایدار پرورش ماهی در قفس برگزار خواهد شد.
به گفته عبدالحی این همایش در تاریخ پانزدهم الی هفدهم اردیبهشت ماه سال آینده در استان خوزستان برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: تکثیر، پرورش و فناوری های نوین، پرورش لارو ماهی، تغذیه و غذای زنده، مدیریت بهداشت و بیماریها، اکولوژی و اثرات متقابل زیست محیطی در آبزی پروری، بیولوژی و فیزیولوژی آبزیان، بیو تکنولوژی و اصلاح نژاد آبزیان از جمله محورهای اصلی این همایش محسوب می شوند.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: همچنین بیوتکنولوژی و اصلاح نژاد آبزیان اقتصادی، مهندسی آبزیان، مدیریت و بازسازی ذخایر، مدیریت، اقتصاد و بازاریابی، پرورش در قفس و فرآوری از دیگر برنامه های خواهد بود که در این همایش عنوان می شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش و بحث و بررسی های بیشتر توسط پژوهشگران و محققان شیلاتی در آینده نزدیک شاهد توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار