۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

برگزاری تور ویژه پارک های دریایی بوشهر

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: تردد در پارک های دریایی نیازمند اخذ مجوزهای لازم است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۰۴
برگزاری تور ویژه پارک های دریایی بوشهرمحمد ابراهیم فروزانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل در اختیار داشتن بخش زیادی از خلیج فارس دارای پارک های دریایی است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از پارک های دریایی استان بوشهر جز مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست قرار دارند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تردد در این پارک های دریایی نیازمند اخذ مجوزهای لازم است.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، پارک های دیر و نخیلو، خارگو و نای بند از جمله مهمترین پارک های دریایی استان بوشهر محسوب می شوند.
فروزانی خاطرنشان کرد:با هماهنگی های صورت گرفته با برخی دفاتر خدمات مسافرتی و NGO ها قرار است تورهای ویژه طبیعت گردی در این پارک های دریایی افزایش یابد.
وی از برگزاری تور اخیر با حدود 150 نفر از اعضای انجمن نجوم کشور در منطقه گنبد نمکی واقع در سواحل دشتی خبر داد و گفت: این تور بزرگ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی برگزار شده بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
این مقام مسئول در استان بوشهر اذعان داشت: توانایی برگزاری مداوم چنین تورهای طبیعت گردی در استان وجود دارد که امیدواریم شاهد اجرایی شدن آنها با همکاری بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی باشیم.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: البته ورود به مناطق حفاظت شده نیازمند اخذ مجوزهای لازم ازمحیط زیست است که در صورت نیاز نهایت همکاری را خواهند داشت.
فروزانی اظهار داشت: این تورها باید به گونه ای ساماندهی و برگزار شود که کوچکترین آسیب زیست محیطی به پارک های دریایی وارد نشود.
وی پارک ملی نای بند را از جمله مورد توجه ترین منطقه حفاظت شده برای گردشگران عنوان کرد و گفت: محدوده خشکی پارک ملی نای بند با وسعت 22 هزار و 500 هکتار بصورت دماغه مرتفع در ساحل جنوبی خلیج نای بند قرار دارد.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، در این محدوده گونه‌های کل و بز، قوچ و میش، و گونه نادر جبیر و جیرفتی زیست می کنند.
وی با بیان اینکه در چشم انداز طبیعی این منطقه خورهای متعدد، جنگلهای حرا، سواحل ماسه‌ای و درختان کهنسال انجیر معابد، دشتهای مشجر دره‌های عمیق و صخره‌ای دیده می شود، افزود: خلیج نای بند دارای زیستگاه دریایی مرجانی و علف‌های دریایی نیز است.
این مقام مسئول در استان بوشهر خاطرنشان کرد: وجود تپه های مرجانی برای غواصی، تخم گذاری لاک پشت های دریایی، راه آب های میان جنگل های حرا که غرش موج های دریا در ساحل را به آرامشی کامل تبدیل می کند بر زیبایی طبیعت پارک ملی دریایی نایبند افزوده است.
وی عدم وجود امکانات گردشگری در مناطق حفاظت شده را از جمله مهمترین مشکلاتی دانست که مانع از برگزاری تورهای مداوم به این مناطق می شود و گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا برخی امکانات اولیه گردشگری در این مناطق حفاظت شده ایجاد شود.
فروزانی تصریح کرد: در صورت تقاضای گردشگران و هماهنگی های انجام شده در تمام طول سال امکان برگزاری تورهای طبیعت گردی در پارک های دریایی استان بوشهر وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار