۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

ساماندهی اسکله های مسافری قشم

به منظور خدمات رسانی به گردشگران نوروزی از هم اکنون ساماندهی اسکله های مسافربری در قشم آغاز شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۱۹۰
ساماندهی اسکله های مسافری قشم
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از آنجا که تعدادی زیادی از مسافران نوروزی از طریق شناور وارد جزیره قشم می شوند، ساماندهی اسکله های جزیره برای خدمات رسانی مناسب در ایام نوروز از اهمیت زیادی برخوردار است.
عبدالجواد کمالی افزود:حجم بالایی از مسافران نوروزی با ماشین های شخصی خود و از طریق لندینگ کرافت ها به جزیره قشم وارد می شوند.
وی خاطر نشان کرد: چهار هزار و 458 شناور لندینگ کرافت در 10 ماه گذشته میان دو بندر لافت و پل تردد داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با 28 هزار و 525 مورد، 55 درصد بیشتر بوده است.
وی گفت: در راستای ساماندهی اسکله های مسافری قشم ظرف چند روز آینده عملیات لایروبی اسکله لافت انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با لایروبی این اسکله، ظرفیت پذیرش لندینگ کرافت های بیشتر به طور همزمان فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ساماندهی اسکله شهید ذاکری قشم یک اسکله شناور دیگر برای افزایش تعداد پهلوگیری شناور ها احداث می شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این اقدامات در راستای ساماندهی اسکله های قشم تا قبل از نوروز به اتمام خواهد رسید.
وی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی در قشم خاطرنشان کرد: از سوی سازمان منطقه آزاد قشم طی سال جاری تمام راه های اصلی گردشگری جزیره آُسفالت شده است، بنابراین نوروز امسال گردشگران می توانند به راحتی در جزیره تردد داشته باشند.
کمالی همچنین به ساماندهی سایت های گردشگری جزیره که برای گردشگران شناخته شده است، اشاره کرد و گفت: غارهای خربس، جنگل های حرا، خلیج دلفین ها، ژئوپارک قشم و بندر تاریخی لافت عمده مکان هایی محسوب می شوند که گردشگران از آنها بازدید می کنند.
وی در ادامه سخنان خود از احداث کمپینگ های اقامت موقت در سواحل جزیره خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اماکن اقامتی جزیره پاسخگوی حجم زیاد گردشگران ورودی نیست، بنابراین گردشگران نوروزی می توانند در این کمپینگ های ساحلی اقامت داشته باشند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از ساماندهی قایق های تفریحی جزیره خبر داد و گفت: تمام قایق های تفریحی با نظارت مستقیم سازمان منطقه آزاد قشم به گردشگران خدمات می دهند.
به گفته وی، قایق های تفریحی فعال در جزیره قشم در مسیرهای قشم – هنگام، قشم – لارک و قشم- هرمز به گردشگران نوروزی خدمات ارائه می دهند.
وی یادآور شد: همچنین این شناورها در قالب گشت های دریایی در اطراف جزیره به گردشگران سرویس خواهند داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار