۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

لزوم کاهش میزان آورده نقدی جهت دریافت وام از صندوق توسعه صنایع دریایی

شرایط صندوق توسعه صنایع دریایی مبنی بر آورده نقدی 25 درصدی جهت دریافت تسهیلات به شناورسازان نه تنها مشکل گشا نیست بلکه مشکلات مضاعفی را بر مالکان شناورها تحمیل می کند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۲۱۷۴
لزوم کاهش میزان آورده نقدی جهت دریافت وام از صندوق توسعه صنایع دریایی
مدیرعامل شرکت بحرگان در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن بیان این مطلب گفت: انتظار ما این است دولت 25 درصد آورده متقاضی را به 10 درصد کاهش دهد اگر این مشکل رفع شود کشتی سازی ها رونق پیدا می کنند و در خواست های ساخت هم افزایش می یابد.
اسماعیل امیران افزود: کشور ما دارای ظرفیت بالای نیروی انسانی است که می توانیم با ایجاد انگیزه در این نیروها آنها را به صنایع دریایی جذب کنیم.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به نبود متولی در بخش دریایی گفت: بخش خصوصی نمی تواند به تنهایی سرمایه گذاری کند بنابراین نگاهش به بخش دولتی است.
وی با اشاره به مشکلات ساخت کشتی در کشور یادآور شد: در صورتیکه ظرفیت های بسیار خوبی در کشتی سازی کشور وجود دارد اما به دلیل نداشتن نقدینگی ،نبود حمایت بانک ها و بهره های بسیار بالا، سرمایه های بسیاری بابت تعمیرات کشتی به سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس هدایت می شود به گونه ای که متقاضیان ترجیح می دهند فاینانس را هم از کشورهای دیگر دریافت کنند..
مدیرعامل شرکت بحرگان تصریح کرد: اگر بانک ها از بخش تعمیرات کشتی به خوبی حمایت کنند و سرمایه در گردش کشتی سازی ها را فعال کنند در آن صورت سایر مسائل نیز حل می شود.
وی فراهم نبودن مواد و تجهیزات ساخت کشتی را یکی از دلایل طولانی شدن زمان ساخت کشتی ها عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی زمانی محقق می شود که مواد و تجهیزات مورد نیاز ساخت کشتی دپو شود در غیر این صورت مصرف کننده بازار خارجی را ترجیح می دهد.
این فعال بخش خصوصی صنایع دریایی با بیان لزوم عزم ملی در بخش صنعت کشتی سازی کشور افزود: به عنوان بخش خصوصی تا کنون از بخش دولتی وام دریافت نکرده ام و با سرمایه شخصی ساخت کشتی را آغاز کرده و ریسک آن را پذیرفته ام .
ارسال نظرات
آخرین اخبار