۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

به کارگیری آمبولانس دریایی در آبهای گیلان

با تجهیز شناورهای تندرو به تجهیزات پزشکی و در راستای ارائه خدمات مناسب تر به گردشگران، آمبولانس دریایی در آبهای استان گیلان به کار گرفته خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۱۶۵
به کارگیری آمبولانس دریایی در آبهای گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: با توجه به اینکه در طول سال به ویژه نوروز و تابستان شاهد ورود حجم بالایی از گردشگران به استان گیلان هستیم، لذا تلاش می شود با برنامه ریزیهای بهتر هر ساله بر کیفیت خدمات گردشگری استان بیافزاییم.
حمید رضا آذر پور، یکی از برنامه ریزیهای انجام شده در راستای افزایش کیفیت خدمات رسانی به گردشگران را راه اندازی آمبولانس دریایی در آبهای گیلان عنوان کرد.
به گفته وی با توجه به حجم بالای ترافیک در جاده های استان در ایام پیک تعطیلات، در صورت بروز سانحه و تصادف رانندگی به سختی می توان مصدومین را از طریق جاده ها به بیمارستان رساند.
وی گفت: به همین دلیل با تصمیم مقامات استانی قرار شده به زودی آمبولانس های دریایی در شهرستانهای ساحلی استان مستقر شوند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اظهار داشت: به این ترتیب مصدومین از طریق دریا و به سرعت به بیمارستان مورد نظر انتقال داده خواهند شد.
این مقام مسئول در استان گیلان اذعان داشت: راه اندازی آمبولانس های دریایی در آبهای گیلان با مشارکت هلال احمر استان صورت می گیرد.
وی در خصوص شناورهایی که قرار است از آنها به عنوان آمبولانس دریایی استفاده شود، اظهار داشت: قرار نیست شناورهای ویژه آمبولانس دریایی خریداری شود بلکه از شناورهای تندرو موجود در آبهای استان برای این امر استفاده می شود.
به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ، این شناورهای تندرو به تجهیزات پزشکی مجهز خواهند شد و با استقرار تیمی در سواحل شهرستان ها در ایام پیک سفر به مصدومان جاده ای خدمات مناسب ارائه می دهند.
این مقام مسئول در استان گیلان گفت: اجرایی شدن این پروژه هم اکنون در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز از ارگان های مربوطه است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که استان گیلان دارای مرز آبی با کشور آذربایجان است، بنابراین فعالیت شناورهای تندرو در آبهای گیلان نیاز به مجوزهای مخصوص دارد تا کسی نتواند به راحتی از مرزها عبور کند و به همین دلیل لازم است مسائل امنیتی قبل از شروع هر کاری به صورت دقیق بررسی شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: پیش بینی می شود طرح راه اندازی آمبولانس های دریایی در شهرستان های ساحلی گیلان در ایام تابستان برای نخستین بار آغاز به کار کند.
وی تاکید کرد: بدون شک راه اندازی طرح آمبولانس های دریایی و ارائه خدمات مناسب، رضایت گردشگران را به دنبال خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار