۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

ساخت پایگاه اقیانوس شناسی بندر عباس با 5 میلیارد تومان

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی بر لزوم هر چه سریعتر ساخت پایگاه اقیانوس شناسی بندرعباس تاکید کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۱۴۶
ساخت پایگاه اقیانوس شناسی بندر عباس با 5 میلیارد توماندکتر وحید چگینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از آنجا که استان هرمزگان ما بین خلیج فارس و آبهای عمان واقع شده و دسترسی آسان از این استان به آبهای این دو دریا از طریق بندرعباس ضرورت ساخت پایگاه اقیانوس شناسی در این شهرستان را چند برابر کرده است.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تاکید کرد: هم اکنون هیچ گونه پایگاه اقیانوس شناسی در سواحل هرمزگان وجود ندارد.
وی بر لزوم ساخت هر چه سریعتر پایگاه اقیانوس شناسی در بندرعباس تاکید کرد و گفت: ساخت این پایگاه برای نگهداری شناور تحقیقاتی نیز بسیار حائز اهمیت است.
دکتر چگینی اظهار داشت: بهترین مکان نگهداری شناور تحقیقاتی بندر عباس است، چرا که به راحتی امکان تحقیق در آبهای خلیج فارس و دریای عمان از طریق این شهر ساحلی وجود دارد.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی اذعان داشت: همچنین تمرکز نیروی دریایی ارتش و سپاه و نیز سایر ارگان های دریایی در بندر عباس باعث می شود تا با همکاری سایر ارگان ها بتوانیم در تحقیقات بهتر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت پایگاه اقیانوس شناسی بندر عباس تخصیص یافته است ، گفت: زمین این پایگاه هزار و 200 متر خواهد بود وقصد داریم این پایگاه را در پنج طبقه احداث کنیم.
به گفته وی، ساخت پایگاه اقیانوس شناسی بندرعباس حداقل به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت که از منابع ملی تامین می شود.
دکتر چگینی تاکید کرد: توسعه ایستگاه های پژوهشی یکی از مهمترین برنامه های پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی کشور است.
رئیس پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی با بیان اینکه ساخت این پایگاه تحقیقاتی حداقل سه سال به طول خواهد انجامید یادآور شد قرار بود عملیات ساخت این پایگاه تحقیقاتی در سال جاری آغاز شود که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی این امر محقق نشد.
وی اذعان داشت: سعی خواهیم کرد سال آینده با تخصیص بودجه ای قابل قبول، پروژه ساخت پایگاه تحقیقات اقیانوس شناسی بندر عباس را آغاز کنیم.
به گفته دکتر چگینی، هم اکنون پایگاه اقیانوس شناسی بندرعباس در ساختمان استیجاری فعال است که با ساخت این پایگاه در پنج طبقه تجهیزات فعلی به آنجا انتقال و سایر تجهیزات مورد نیاز نیز به تدریج اضافه خواهد شد.
این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون در جنوب کشور ، پایگاه های پژوهشی چابهار نیز علاوه بر بندرعباس فعال است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار