۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

وضعیت نابسامان آبزی پروران خوزستانی طی20روز اخیر

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: شرایط نامساعد زیست محیطی ناشی از گرد و خاک 20 روز اخیر خسارات زیادی به صیادان و آبزی پروران وارد کرده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۲۱۳۴
وضعیت نابسامان آبزی پروران خوزستانی طی20روز اخیر
دکتر"سیدعبدالرحیم مغینمی" در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در مدتی که استان خوزستان با پدیده گرد و خاک رو به رو بوده صیادان برای رفتن به صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس با مشکل رو به رو بودند و نتوانستند به دریا بروند.
وی گفت: تداوم وضعیت هشدار برای صیادان بنادر خوزستانی به گونه ای رقم خورد که تاکنون سابقه نداشت و بناچار صیادان خانه نشین شدند.
مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه گفت: بخشی مهمی از صید آبزیان دریایی به علت نرفتن صیادان به دریا محقق نشد و همین امر افزایش نسبی قیمت فراورده های آبزی دریایی در خوزستان را به دنبال داشت.
دکتر مغینمی در ادامه به وضعیت نابسامان آبزی پروران خوزستانی در 20روز اخیر اشاره کرد و گفت: به علت عدم تابش آفتاب و نشستن خاک روی مزارع پرورش ماهی حیات آبزیان با خطر و اختلال جدی رو به رو شد و تغذیه آنان را با مشکل و بیماری را تشدید کرد.
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: خسارت به مزارع و استخرهای پرورش ماهی سردآبی در استان که به آب زلال نیاز دارد بیشتر گزارش شده است. 
وی با بیان اینکه هنوز خسارات وارده ناشی از بحران زیست محیطی و گردو  خاک به بخش صیادی و آبزیان خوزستان برآورد نشده است افزود: قرار است دولت بخشی از خسارات وارده به بخش کشاورزی و صید و صیادی خوزستان را پرداخت کند.
شرایط نامساعد جوی و بحران زیست محیطی در 20روز اخیر خسارات زیادی به بخش کشاورزی، صنعت و خدمات استان وارد کرده ضمن آنکه بیشتر پروازهای فرودگاه های اهواز ، ماهشهر و آبادان لغو و فعالیت عادی آنان به حالت تعلیق درآمد.
در این مدت به علت مواج و طوفانی شدن آبهای خلیج فارس  تردد شناورهای صیادی و تجاری با اختلال رو به رو شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار