۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

رونق گردشگری شهرهای ساحلی گیلان در تعطیلات اخیر

شهرستان های ساحلی انزلی،لاهیجان، آستارا، رودسر و تالش در ایام تعطیلات اخیربیشترین میزان گردشگر را به خود جذب کردند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۰۸۱
رونق گردشگری شهرهای ساحلی گیلان در تعطیلات اخیر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: با وجود مساعد نبودن شرایط جوی به دلیل سرما و بارش باران ، گردشگران زیادی در تعطیلات اخیر وارد سواحل استان گیلان شدند.
حمید رضا آذر پور، با اشاره به اینکه همواره گردشگران سواحل و دریا را برای استراحت انتخاب می کنند گفت: همین موضوع باعث می شود تا شهرستان های ساحلی استان میزبان گردشگران زیادی در مقایسه با سایر شهرهای گیلان باشند.
به گفته وی، آمارها حاکی است شهرستان های انزلی،لاهیجان، آستارا، رودسر و تالش همواره بیشترین میزان گردشگر را به خود جذب می کنند.
آذرپور گفت: در تعطیلات اخیر نیز این شهرستان های ساحلی همانطور که انتظار می رفت بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب کردند.
وی خاطرنشان کرد: البته شهرستان بندر انزلی به دلیل داشتن دریا و تالاب با اختلاف زیادی نسبت به سایر شهرستان های ساحلی استان از نظر میزان جذب گردشگر قرار گرفته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اذعان داشت: همچنین روستای تاریخی ماسوله نیز از آمار قابل توجه ورود گردشگر برخوردار است.
این مقام مسئول در استان گیلان تصریح کرد: بنابراین با پیش بینی های که انجام شده بود و با همکاری فرمانداری ها این شهرستان های ساحلی، سعی شد بهترین خدمات را به گردشگران ارائه دهیم.
وی در ادامه اذعان داشت: ظرفیت تمام واحد های اقامتی استان به ویژه در شهرستانهای ساحلی در ایام تعطیلات اخیر به طور کامل پر بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: نظارت بر عملکرد واحدهای اقامتی استان توسط کارشناسان و بازرسان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در تمام ایام تعطیلات صورت گرفت.
وی همچنین اذعان داشت: در صورت اینکه تخلفی از سوی واحدهای خدمات گردشگری مشاهده شود سریعاً اقدامات لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان جهت رفع تخلفات صورت گرفته توسط مالک انجام میش می شود.
آذر پورتصریح کرد: در صورت مشاهده دوباره تخلف، به طور قطع واحد خاطی پلمپ خواهد شد و دیگر اجازه فعالیت در زمینه گردشگری را نخواهد داشت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در خاتمه گفت: برنامه ریزیها برای ورود گردشگران نوروزی از هم اکنون شروع شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار