۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

طراحی سند شیلات آبهای ساحلی سیستان

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه شیلات آبهای ساحلی و فراساحلی در چابهار و شمال استان طراحی شده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۲۰۷۹
طراحی سند شیلات آبهای ساحلی سیستانرضا نجفی به خبرنگار مانا در سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه پرورش ماهی ، متقاضیان و سرمایه گذاران می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: یکی از راه های توسعه صنعت شیلات، توجه به پرورش ماهی در قفس است.
نجفی هدف از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را انتقال دانش فنی آبزی پروری دریایی به کشور، دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تامین گوشت ماهی مورد نیاز، ایجاد اشتغال در استانهای ساحلی، جلوگیری از صید غیرمجاز، ایجاد ارزآوری و افزایش درآمد ملی، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و کاهش فشار در برداشت ذخایر طبیعی و جذب سرمایه گذاران در جهت فعالیتی نوین در استان برشمرد.
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: با توجه به میانگین سالانه بارش در منطقه سیستان (زیر 100 میلی متر)، احداث استخرهای بتنی دو منظوره هم برای پرورش ماهی و ذخیره آب کشاورزی در منطقه در دستور کار است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 1500 استخر پرورش ماهی در استان وجود دارد.
نجفی گفت: در خصوص راه اندازی استخرهای پرورش ماهی نیازی به سرمایه گزاری کلان برای ساخت استخر وسایر تأسیسات پررورش ماهی نیست و فعالیت پرورش ماهی در این گونه ذخایر آب بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: باید در مورد میزان درآمد استخرها، معرفی استخرهای خاکی، و... اطلاع‌رسانی دقیق و مناسبی شود تا کسانی که متقاضی انجام این گونه فعالیت‌ها هستند با نحوه کار و میزان درآمد حاصله از آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: باید از فارغ‌التحصیلان شیلات در این ارتباط استفاده بهینه شود و آنها را شناسایی کنید.
وی تاکید گفت: درسال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی سه دستاورد مهم درستاد راهبردی توسعه استان در بخش کشاورزی و شیلات به تصویب رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار