۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
عضو فراکسیون دریایی مجلس:

تنها راه توسعه گردشگری دریایی حضور بخش خصوصی است

تنها راه توسعه گردشگری دریایی ورود بخش خصوصی است و برای این کار باید اطمینان و اعتماد و توجیهات اقتصادی را برای این بخش فراهم کرد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۲۰۷۳
تنها راه توسعه گردشگری دریایی حضور بخش خصوصی است
عضو فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به استفاده محدود از ظرفیت گردشگری دریایی در کشور گفت: علیرغم دارا بودن موقعیت خاص گردشگری دریایی در دریای خزر و ورود مردم با هدف گردشگری به استان های شمالی متاسفانه زیرساخت های لازم برای این کار فراهم نشده است و درجنوب کشور هم بسیار محدود در این خصوص اقدام شده است.
مهرداد لاهوتی با بیان لزوم فراهم کردن زمینه برای ورود بخش خصوصی به گردشگری دریایی افزود: البته باید برای حضور بخش خصوصی اطمینان و اعتماد و توجیهات اقتصادی را فراهم کرد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی بیشتر به دنبال سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل دریایی بوده و تا کنون زمینه را برای حضور سرمایه گذاران بخش گردشگری دریایی فراهم نکرده است.
وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دریایی می تواند به عنوان متولی امر ورود پیدا کرده و از استعدادهای دریایی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی جهت پویایی بخش خصوصی استفاده کند به گونه ای که نیاز نباشد سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دریایی را دارد اسکله و ... را هم ایجاد کند.
لاهوتی گفت: اگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دریایی پیشقدم شود می تواند از استعدادهای سازمان بنادر و دریانوردی به خوبی استفاده کند.
وی تنها راه توسعه گردشگری دریایی را ورود بخش خصوصی بیان کرد و افزود: دولت منابعی برای توسعه این بخش ندارد و منابع صندوق توسعه ملی بهترین موقعیت برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت توسعه گردشگری دریایی است.
این نماینده مجلس با اشاره به تسهیلات منابع وجوه اداره شده سازمان بنادرو دریانوردی با سود صفر درصد گفت: متقاضیان خرید کشتی تفریحی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، این تسهیلات باید معرفی شود اما چون سازمان بنادر و دریانوردی بیشتر تفکر حمل و نقلی دارد وظیفه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که از این استعداد موجود در جهت توسعه گردشگری و سفرهای دریایی استفاده کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار