عضو اتحادیه مالکان کشتی ایران:
مالکان شناورهای خصوصی برای تامین نیرو با مشکل مواجه اند
اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه های دریانوردی در چابهار و نوشهر قصدشان فعالیت در شرکت های بزرگ کشتیرانی است.
مدیرعامل شرکت بویه سبز و عضو اتحادیه مالکان کشتی ایران در گفتگو با مانا با بیان اینکه در هر کشتی کوچک حداقل هشت نفر نیروی دریانورد شامل فرمانده، افسردوم، مهندس موتور، دو نفر کمک مهندس و سه نفر ملوان فعالیت می کنند گفت: بسیاری از آموزشگاه های دریانوردی افراد را تا مقطع فوق دیپلم ناوبری آموزش می دهند اما بسیاری از نیروهای جوان جویای کار نمی دانند برای کار باید به کجا مراجعه کنند.
علی اکبری پارگامی افزود: این درحالیست که بسیاری از مالکان شناورهای بخش خصوصی هم برای تامین نیروی مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند و نمی دانند باید از چه طریقی و از کجا این نیروها را جذب کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه های دریانوردی در چابهار و نوشهر قصدشان فعالیت در شرکت های بزرگ کشتیرانی است در صورتی که در اتحادیه مالکان کشتی حدود 120 مالک کشتی عضوهستند که هر یک از آنها حداقل مالک یک تا پنج فروند هستند و هر شناور هم نیازمند حداقل هشت نفر دریانورد است.
پارگامی تصریح کرد: در حال حاضر هم نیروهای جوان و متقاضیان کار بسیاری وجود دارند که می توانند در شناورها استخدام و مشغول به کار شوند اما هیچ کس پیگیر این موضوع نیست.
این عضو اتحادیه مالکان کشتی ایران در ادامه یاد آور شد: سازمان بنادر و دریانوردی به برخی از مراکز آموزشی مجوز داده است تا علاقه مندان دریا و دریانوردی پس از گذراندن مراحلی مدارک دریانوردی را کسب کنند اما باید ارگان یا نهادی وجود داشته باشد که این نیروها را به بخش های خصوصی نیازمند معرفی کند.
وی با اشاره به کمبود دریانورد در رده افسر دومی و مهندسی موتور اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از افراد پس از اخذ مدرک ملوانی به دنبال ارتقاء سمت نیستند علاوه بر این هزینه های تحصیل برای دریافت مهندسی موتور بسیار بالاست و هر فرد باید برای طی یک دوره سه تا چهار ماهه حداقل 8 تا 10 میلیون تومان پرداخت کند و این درحالیست که اکثر این کلاس ها در تهران برگزار می شود و فرد متقاضی در شهرهای ساحلی ساکن و مشغول به کار است.
مدیرعامل شرکت بویه سبزگفت: به عنوان یک مالک شناور نمی توانم همه نیروهای مورد نیازم را از داخل تامین کنم و مجبورم دریانوردان هندی را به کار بگیرم و این درحالیست که نیروهای دریانورد بیکار بسیاری در کشور وجود دارند.
وی در ادامه تصریح کرد: دریانوردانی که بر روی شناورها کار می کنند باید پس از 45 روز تا 3 ماه استراحت کنند و باید جایگزینی برای آنها جهت فعالیت روی شناور وجود داشته باشد که متاسفانه یکی از مشکلات مالکین شناور نبود جایگزین آموزش دیده است.و به همین دلیل مالک مجبور است برای جبران خسارت و ادامه فعالیت کشتی ازنیروی خارجی استفاده کند.
وی سطح آموزشگاه های دریایی را از نظر تئوری خوب اما از نظر عملی فاقد کیفیت لازم دانست و افزود: هیچ یک از دریانوردانی که از این مراکز آموزشی مدارک دریانوردی دریافت می کنند، حتی یک سفر دریایی هم انجام نداده اند و فاقد تخصص هستند. باید آموزشگاه های دریایی سطح کیفی آموزشی خود را افزایش دهند و از نظر عملی هم با دانشجو ها کارکنند همچنین باید نظارت بیشتری بر روی این آموزشگا ه ها باشد.
من ملوان عمومی نا محدود هستم و مدرک تانکر مقدماتی الان بیکار هستم.
چجور میشه با این مالکان تماس گرفت؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
09021620121
من مدرک کاربر موتور دریایی دارم و دنبال کار هستم،خوشحال میشم راهنمایی فرمایید
شماره تماس:09379832344 نعمتی
حالا هیچ جا نیرو نمیگیره
من نخواستم که کلی پول بهم بدم
فقط میخواستم برم دریا ,تو شهر ما دریا نداره درست.اما میخوام برم دریا چون دوست دارم
کسی میتونست کمکم کنه ازش ممنون میشم
مدرکمم ملوان موتورخانه زیر سه هزار هستش
من داری مدارک ملوانی و تانکر مقدماتی هستم جویای کارم با تشکر
09368623850 09216515574
بنده مدرک ملوانی و چهارگانه و تانکر و آگاهی امنیت رو گرفتم و آماده کار در کشتی های بالای ۳ هزار و زیر ۳ هزار هستم .
شماره تماس بنده
09369360159
سپاسگذارم
علی تمری 09169501705
ملوان عمومی هستم تمام مدارکم کامل هستش و اماده همکاری میباشم. سابقه کار ندارم.
باتشکر
09108531912
09369360159
۰۹۹۰۹۴۵۹۵۰۷