۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

چابهار سهم مهمی در تجارت بین‌المللی دارد

معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار نقطه اتصال بسیاری از کشورهای منطقه است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۲۰۲۷
چابهار سهم مهمی در تجارت بین‌المللی داردغلامرضا مالکی به مانا گفت: کشورهای منطقه و حتی جهان به این موضوع اذعان پیدا کرده اند که کشور ایران یک کشور صلح دوست و با ثبات در منطقه است و هر روز شاهد توسعه روابط تجاری با جمهوری اسلامی هستند.
معاون برنامه ریزی استاندار در ادامه گفت: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید توسعه روابط دوستانه و تجاری با کشورهای مختلف است که در این راستا بندر چابهار می تواند نقطه عطفی در توسعه تجارت خارجی ایران با دیگر کشورها باشد.
مالکی تصریح کرد: شهرستان‌های چابهار و کنارک با دارا بودن ۳۱۵ کیلومتر ساحل با دریای عمان بین تمام شهرستان‌های کشور موقعیت منحصر به فردی دارند، این مقدار خط ساحلی حدود یک ششم کل مرزهای جنوبی کشور است، اما امتیاز چابهار نسبت به سایر بنادر و جزایر خلیج فارس، تماس مستقیم و بدون واسطه سواحل مکران با آب‌های آزاد است.
وی تاکید کرد: چابهار سهم مهمی در تجارت بین‌المللی دارد.
معاون استاندار در ادامه افزود: خوشبختانه ایران در حوزه تجارت دریایی به اقتدار کامل رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، چین و کشورهای حوزه خلیج فارس تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در چابهار را دارند.
معاون استاندار گفت: با فراهم شدن شرایط پهلوگیری کشتی های بزرگ در بنادر چابهار باید به فکر جذب بیشتر سرمایه گذار و ترغیب کشورها جهت سرمایه گذاری در این منطقه باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار