۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

توسعه مزارع پرورش میگو نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه مزارع پرورش میگوی استان سیستان و بلوچستان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار بخش دولتی است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۲۰۲۵
توسعه مزارع پرورش میگو نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصییعقوب جدگال به مانا گفت: منطقه استان سیستان و بلوچستان برای توسعه پرورش صنعت میگو باید به سمت دانش فنی و تخصصی آن گام بردارد.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخلی پرورش آبزیان به منظور خودکفایی و بسط صادرات برای حضور در بازارهای بین المللی در دستور کار است.
نماینده چابهار در ادامه گفت: ماهی و میگو جزء بخش‌هایی از کشاورزی است که سلامت محصولات آن بالای ۹۵ درصد است، با توجه به اینکه محصولات شیلات ایران با استانداردهای بین المللی تولید می‌شود و طرفداران بسیاری در نقاط مختلف دنیا دارد، مشکل حمل و نقل همواره صادرات این محصولات را تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای توسعه صنعت شیلات و رفع موانع موجود برای صادرات در داخل حائز اهمیت است که برای آن باید برنامه ریزی کرد.
جدگال تصریح کرد: یکی از مواردی که در توسعه صنعت شیلات باید به آن توجه شود حفظ محیط زیست دریایی و اطراف دریا است.
وی خطاب به پرورش دهندگان آبزی در استان گفت: تلاش های زیادی باید در راستای كاهش ضایعات آبزی پروری و در نهایت كاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی انجام شود.
جدگال اظهار کرد: از آنجایی كه بخش اعظم ضایعات آبزی پروری دارای منشاء غذایی هستند كاهش میزان این ضایعات باید از طریق بهبود كیفیت جهت تامین غذای مجدد آبزیان انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار