۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

آغاز مقدمات طرح حفاظت لاک پشت های دریایی بوشهر

نتایج پروژه حفاظت لاک پشت های دریایی در استان بوشهر که از سال 90 آغاز شده است پس از ده سال مشخص می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۹۷۴
آغاز مقدمات طرح حفاظت لاک پشت های دریایی بوشهرمعاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: کارهای مقدماتی به منظور پایش لاک پشت های پوزه عقابی و سبز که برای تخم گذاری به سواحل استان بوشهر مهاجرت می کنند از هم اکنون آغاز شده است.
طلاب، با اشاره به اینکه تخم گذاری این لاک پشت ها از اواسط اسفند ماه آغاز می شود، اظهار داشت: در این پروژه حفاظتی سعی خواهیم کرد اکثر لاک پشت هایی را که برای تخم گذاری به سواحل استان وارد می شوند، تگ گذاری کنیم.
معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: پارک های دریایی دیر و نخیلو، نای بند و جزیره خارکو مقصد اصلی لاک پشت های پوزه عقابی و سبز برای تخم گذاری هستند.
وی یادآور شد: به منظور انجام تگ گذاری و اقدامات حفاظتی از تخم ها، علاوه بر نیروهای محیط زیست از جامعه محلی نیز کمک گرفته خواهد شد.
طلاب خاطرنشان کرد: جابه جایی لانه هایی که در آنها تخم گذاری انجام شده به دلیل خط آب گرفتگی و یا تهدید از سوی شغال ها، از دیگر اقدامات حفاظتی است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هر ساله معمولاً حدود 100 لاک پشتی که برای تخم گذاری به سواحل استان می آیند، تگ گذاری می شوند.
وی تاکید کرد: بحث حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی و سبز یک پروژه 10 ساله خواهد بود که در پایان ده سال نتایج آن به خوبی مشخص خواهد شد.
به گفته طلاب، پروژه حفاظت از لاک پشت های دریایی اطلاعاتی در خصوص مکان های مهاجرت، میزان رشد لاک پشت ها، مطالعات تخم گذاری و بسیاری دیگر از اطلاعات در اختیار ما قرار خواهد داد.
معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اذعان داشت: طرح حفاظت از لاک پشت های دریایی در استان بوشهر از سال 90 آغاز شده است.
وی در خصوص ورود لاک پشت ها به سواحل استان گفت: تعداد لاک پشت های پوزه عقابی که برای تخم گذاری به سواحل استان مراجعه می کنند، بسیار بیشتر از لاک پشت های سبز است.
این مقام مسئول در استان بوشهر، اذعان داشت: تخم گذاری لاک پشت های سبز در بیشتر مواقع در جزیره خارکو مشاهده شده است.
به گفته معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تخم گذاری لاک پشت های سبز و پوزه عقابی تا اواخر خرداد هر سال ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار