۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

تالاب های گلستان؛ مقصد گردشگران خارجی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور ایجاد امکانات گردشگری در اطراف تالاب های بین المللی این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۸۹۶
تالاب های گلستان؛ مقصد گردشگران خارجی
قربان عباسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تالابهای بین المللی آجی گل، آلاگل و آلما گل به عنوان یکی از مهترین جاذبه های اکوتوریستی استان گلستان مطرح هستند.
وی با اشاره به اینکه در این میان تالاب بین المللی، آلما گل بسیار وسیع تر است ، اظهار داشت: تالاب بین المللی آلماگل با مساحت 210 هکتار و حجم آب 5 میلیون متر مکعب، در شمال تالاب آجی گل قرار دارد.
وی با بیان اینکه تالاب بین المللی آلماگل با عمق متوسط 2 متر و عمق حداکثری 4 متر، یکی از منحصر به فردترین تالابهای خاورمیانه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این تالاب زیستگاه مناسبی برای زمستان گذرانی انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی است.
وی تصریح کرد:همچنین در این تالاب سه گونه ماهی شامل کلمه ،سیاه ماهی و یرنوس که جزو گو نه های بومی محسوب می شوند،زیست می کنند؛ همچنین این تالاب دارای پوشش گیاهی منحصر به فردی در کشور است.
عباسی یکی از مهمترین ویژگی های اکوتوریستی تالاب آلماگل را نزدیکی این تالاب به مرز ترکمنستان و واقع شدن آن در منطقه ویژه اقتصادی اینچه برون دانست.
وی گفت: همین ویژگی تالاب ها باعث شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد امکانات گردشگری در این تالاب ورود یابند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: هم اکنون یک گروه سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در اطراف تالاب های این منطقه وارد استان گلستان شده اند.
عباسی با اشاره به اینکه تالاب های بین المللی گلستان بر اساس مصوبه هیات دولت به عنوان مناطق نمونه گردشگری مصوب شده اند، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز اهمیت ورود سرمایه گذاران در بخش گردشگری این تالاب ها را دو چندان می کند.
وی یادآور شد: ایجاد زیرساختهای اولیه نظیر آب، برق و راه دسترسی در اطراف این تالاب ها توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان طی سال گذشته صورت گرفته است.
این مقام مسئول در استان گلستان تاکید کرد: به این منظور بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی مجتمع گردشگری آق قلا که در نزدیکی این تالاب ها واقع شده است را از جمله مهمترین امکانات فعلی گردشگری در محدوده تالاب های بین المللی گلستان عنوان کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی و ایجاد امکانات گردشگری بیشتر در اطراف این تالاب ها بدون شک در آینده نزدیک شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در این تالاب ها خواهیم بود.
وی یادآور شد: هم اکنون کارهای مقدمات سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور اخذ مجوزهای لازم در حال انجام است که پیش بینی می شود به زودی فعالیت خود را آغاز کند.
به گفته عباسی، در صورت ایجاد امکانات مناسب گردشگری در اطراف این تالاب ها علاوه بر رونق گردشگری داخلی، گردشگران کشور ترکمنستان نیز برای بازدید از تالاب ها ترغیب خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های به منظور جذب گردشگران کشور ترکمنستان از طریق مرز اینچه برون و گردش در تالاب های بین المللی استان در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار