۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
در آینده نزدیک

بندر اروندکنار به شهرستان تبدیل می شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه هیات دولت به زودی بخش بندر اروندکنار به شهرستان تبدیل می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۱۸۷۴
بندر اروندکنار به شهرستان تبدیل می شودجواد سعدون زاده در گفتگوبا خبرنگار مانا با اشاره به تغییرات در تقسیمات کشوری در منطقه آبادان گفت: به زودی بخش جدیدی تحت عنوان بهمنشیر با مرکزیت بندر چوئبده به بخشداری های آبادان افزود خواهد شد.
وی هدف از تغییرات کشوری در این منطقه را شتاب بخشیدن به عمران و آبادانی مناطق بندری و مرزی آبادان و تخصیص اعتبار ویژه به منظور گسترش فعالیت های بندری است.
سعدون زاده با اشاره به اینکه ارتقا بخش بندر اروندکنار به شهرستان از آرزوهای دیرینه این منطقه است افزود: با توجه به راه اندازی بندر و گمرک اروندکنار و رونق اقتصادی این منطقه ارتقا این بخش به شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه پیش از جنگ تحمیلی بندر اروندکنار با بیش از 60هزار نفر جمعیت از بنادر فعال خوزستان بود افزود: متاسفانه با شروع جنگ همه تاسیسات و زیرساخت های بندری اروندکنار به کلی نابود شد و مردم این دیار مجبور شدند به بنادر استان بوشهر و ماهشهر مهاجرت کنند.
وی خواستار تسریع در ابلاغ ارتقا بخش اروندکنار به شهرستان از سوی هیات دولت شد.
بندر اروندکنار که مقابل شهر بندری فاو عراق واقع شده است در 50کیلومتری جنوب آبادان و در نزدیکی دهانه آبراه اروندرود واقع است.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

عبدالرضا نصاری Iran, Islamic Republic of ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
0
0
اینجانب عبدالرضا نصاري مدیر عامل تعاونی لنجداران باربری اميد انصار اروند می باسم که به لطف خدا همکاری دوستان سعادت خدمت به مردم اروندکنار را بدست آوردم
مطابق با فرمایشات جناب دكتر سعدون زاده نماینده محترم شهرستان آبادان بندر اروندکنار پیشرفت خیلی خوبی در طی این سال دارد واژ لحاظ اسکله در حال حاطر دارای دو اسکله می باشد که ظرفیت بار گیری 30 الی40 لنج در روز می باشد. ودر حال حاضر حدود 330 لنج در بندر اروندکنار در حال فعالیت می باشند و از جمله كالاهای بارگیری شده مواد. غذایی، ماهی، تره بار ، خشکبار، علوفه، کاه، سرامیک، احشام از جمله گوسفند، بز، شتر و غیره می باشد
آخرین اخبار