۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

بزودی دو شناور تفریحی وارد آبهای گیلان می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از ورود دو فروند شناور بزرگ تفریحی به آبهای گیلان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۸۴۷
بزودی دو شناور تفریحی وارد آبهای گیلان می شود
حمید رضا آذر پور در گفتگو با خبرنگار مانا با تاکید بر اینکه دریا و سواحل گیلان برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است، تاکید کرد: به همین منظور توسعه گردشگری دریایی در دستور کار مقامات استانی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد.
وی حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را در این راستا بسیار با اهمیت دانست و گفت: با حمایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان، دو سرمایه گذار بخش خصوصی برای ورود شناورهای تفریحی بزرگ در آبهای گیلان اقدام کرده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: این سرمایه گذاران قرار است شناورهای مورد نظر را به زودی وارد کشور کنند.
به گفته وی، هم اکنون در حال انجام اقدامات لازم برای اخذ مجوز تردد این شناورها از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان هستیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: این شناورها علاوه بر تردد در طول آبهای ساحلی کشور، قابلیت تردد بین کشورهای حاشیه دریای خزر را نیز دارند.
وی تاکید کرد: در صورت ورود این شناور به آبهای گیلان و بهره برداری از آنها، گردشگری دریایی در کشور متحول می شود.
این مقام مسئول در استان گیلان در خصوص اعتبارات لازم برای خرید این شناورها گفت: هنوز رقم دقیقی در این خصوص از سوی سرمایه گذاران اعلام نشده است.
وی یادآور شد: اما این سرمایه گذاران تقاضایی برای اخذ تسهیلات بانکی از سازمان میراث فرهنگی و اداره بنادر و دریانوردی نداشته اند و قرار است تمام هزینه های لازم را خودشان تامین کنند.
آذر پور خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود این شناورها به آبهای گیلان و بهره برداری گردشگری از آنها، سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز برای خرید شناورهای تفریحی ترغیب شوند.
این مقام مسئول در استان گیلان تصریح کرد: جزئیات بیشتر در خصوص ویژگی های این شناورها و زمان ورود آنها به آبهای گیلان در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
وی گفت: البته ورود شناورهای تفریحی به آبهای گیلان مستلزم ساخت و توسعه اسکله های بیشتر در طول سواحل گیلان است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: با هماهنگی هایی که با اداره بنادر و دریانوردی استان صورت گرفته است، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ساخت اسکله های تفریحی و توسعه آنها در استان باشیم تا به این ترتیب زیرساختهای لازم برای ورود شناورهای تفریحی بزرگ به آبهای استان گیلان فراهم شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار