۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

اختصاص 10 میلیارد ریال به دهکده های ساحلی بوشهر

به منظور انجام طرح مطالعاتی ایجاد دو دهکده توریستی ساحلی در بوشهر، 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۷۳۶
اختصاص 10 میلیارد ریال به دهکده های ساحلی بوشهر
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طرح مطالعاتی به منظور ایجاد دهکده های گردشگری ساحلی در جفیر و دلوار که در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان بوشهر به تصویب رسیده بود به زودی آغاز می شود.
محمد ابراهیم فروزانی، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با تخصیص اعتبارات لازم تا قبل از شروع سال جدید عملیات مطالعاتی این پروژه ها آغاز می شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اذعان داشت: به این منظور 10 میلیارد تومان اعتبار برای مطالعات دو پروژه تخصیص می یابد.
به گفته وی، این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی به پروژه های مطالعاتی دهکده های گردشگری جفیر و دلوار اختصاص می یابد.
فروزانی تصریح کرد: امیدواریم سال آینده شاهد عملیات اجرایی ایجاد این دو دهکده گردشگری در ساحل بوشهر باشیم.
وی گفت: بر این اساس یک دهکده توریستی در ساحل دلوار و دیگری در منطقه جفیر واقع در بندر گناوه ایجاد خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: پس از اتمام مطالعات و تهیه طرح، زیرساختهای اولیه گردشگری مطابق با طرح جامع گردشگری در این دهکده های توریستی ایجاد خواهد شد.
به گفته فروزانی، اعتبارات لازم جهت ایجاد زیرساختهای اولیه در این مناطق ساحلی از محل اعتبارات ملی تامین می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزهای انجام شده تا پایان دولت تدبیر و امید، این مناطق ساحلی برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهردر ادامه سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر با ایجاد زیرساختهای اولیه در این مناطق، بستر ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کنیم.
فروزانی در خصوص دلیل انتخاب منطقه جفیر برای تبدیل شدن به دهکده توریستی ساحلی گفت: نزدیک بودن این منطقه به مرکز استان، نزدیکی به فرودگاه، دارا بودن بستر صخره ای، پوشش گیاهی و خاک مناسب برای ایجاد امکانات گردشگری از جمله دلایل انتخاب جفیر برای ایجاد دهکده توریستی بوده است.
وی همچنین در خصوص دلایل انتخاب دلوار برای ایجاد دهکده توریستی ساحلی گفت: نزدیکی به بوشهر، نزدیکی به جاده های اصلی، نزدیکی به فرودگاه، ارزش تاریخی دلوار به دلیل وجود خانه رئیس علی دلواری و ساحل مناسب برای ایجاد پلاژ و راه اندازی ورزش های دریایی از جمله دلایل این انتخاب است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: همچنین نزدیکی دلوار به منطقه ویژه پارس شمالی که به زودی راه اندازی خواهد شد از دیگر دلایل انتخاب ساحل دلوار برای ایجاد دهکده توریستی بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار