۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

توسعه گردشگری دریای گلستان با کمک دانشگاهیان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از هم اندیشی با قشر دانشگاهی استان جهت بهره برداری بهتر از ظرفیت گردشگری دریایی گلستان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۷۱۹
توسعه گردشگری دریای گلستان با کمک دانشگاهیان
قربان عباسی، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: به منظور بهره برداری از ظرفیت های گردشگری گلستان به ویژه در طول سواحل و دریا، فردا جلسه ای مشترک با قشر دانشگاهی استان برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این جلسه قصد داریم با هم اندیشی، بتوانیم به صورت علمی از ظرفیت های گردشگری استان به ویژه در جزیره آشوراده استفاده کنیم.
این مقام مسئول در استان گلستان تاکید کرد: همچنین در این جلسه در خصوص راههای افزایش ماندگاری اقامت مسافران در استان بحث و بررسی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین استاندار گلستان که نقش مهمی نیز در توسعه گردشگری استان به عهده دارند، حضور خواهند یافت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران بدون شک بهره مندی از نظرات و ایده های دانشگاهیان و اساتید و متخصصین موثر خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود از انجام برنامه ریزی های دقیق در ستاد تسهیلات سفرهای استان برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی نیز خبر داد.
این مقام مسئول در استان گلستان به اجرایی شدن ایده های جدید توسط بخش خصوصی برای افزایش رضایت مندی گردشگران اشاره کرد و گفت: از این جمله می توان به برگزاری جشنواره های آیینی برای نمایش آداب و رسوم مردم گلستان اشاره کرد.
وی در ادامه برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و صنایع دستی را از دیگر برنامه هایی دانست که اجرای آنها با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: استفاده از ظرفیت های گردشگری روستایی نیز از دیگر اهداف ستاد تسهیلات سفرهای استان است.
وی تاکید کرد: در این راستا همکاری های لازم با دهیاری ها، بلده ها و جامعه محلی روستاهای گردشگری استان صورت خواهد گرفت.
عباسی، امکان ایجاد اقامت شبانه گردشگران در خانه های روستایی با نظارت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان را از جمله اقداماتی دانست که در دستور کار ستاد تسهیلات سفرهای استان قرار گفته است.
وی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد: پس از اتمام جلسه ای که قرار است فردا برگزار شود، اقدامات موثری در راستای اهداف توسعه گردشگری استان صورت گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار