۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

شهرک شیلاتی در استان بوشهر ایجاد می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: استان ساحلی بوشهر دارای زیرساخت‌های لازم برای آبزی‌پروری است که برای استفاده مطلوب از این ظرفیت و ایجاد چرخه تولید میگو شهرک شیلاتی ایجاد می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۵۸۴
شهرک شیلاتی در استان بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسین بهمنیاری در نشست بررسی ایجاد شهرک‌های کشاورزی در بوشهر با اشاره به اینکه امسال پرورش دهندگان میگو بیش از 14 هزار تن میگو تولید کردند گفت: این میزان تولید در سال آینده افزایش 25 درصدی می یابد.
وی با اشاره به اینکه پرورش میگو یکی از فرصت‌های مهم آبزی پروری استان بوشهر افزود: در نظر است 16 هزار هکتار از اراضی ساحلی برای ایجاد مجتمع‌های پرورش ی به سرمایه گذاران واگذار شود.
مدیرکل شیلات استان ازافزایش تولید میگو خبرداد وگفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید میگو تا سال آینده افزایش چشمگیری می‌یابد و به 18 هزار تن می‌رسد.
بهمنیاری از ایجاد مجتمع‌های پرورش میگو در استان بوشهرخبر داد و افزود: برای ایجاد این مجتمع‌های پرورشی اراضی لازم و مورد نیاز برای راه اندازی چرخه کامل تولید و صادرات واگذار می‌شود و سرمایه گذار از صفر تا صد در این مهم سرمایه گذاری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار هکتار اراضی ساحلی این استان برای ایجاد شهرک شیلاتی در نظر گرفته شده است گفت: برای ایجاد شهرک شیلاتی پیشنهاد شده است یک‌هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر اختصاص یابد که مورد موافقت قرار گرفته است.
مشاور وزیرجهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه استان ساحلی بوشهر در اولویت ایجاد شهرک شیلاتی است گفت: مجتمع‌های تولیدی در حوزه شیلات در استان‌های ساحلی کشور در قالب شهرک‌های شیلاتی ایجاد می‌شود که استان بوشهر در اولویت قرار دارد.
علیرضا اورنگی با بیان اینکه مطالعات آمایشی نحوه استقرار شهرک‌های کشاورزی انجام شده است اظهار داشت:اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی تدوین شده که براساس این اساسنامه اولویت ایجاد شهرک‌ها در نقاط مختلف کشور مشخص و تعیین می‌شود.
عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه تاسیس این شهرک‌ها در چارچوب قانون ایجاد می‌شود افزود: اکنون مطالعات آمایش استان بوشهر برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی آغاز شده است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اکنون در استان بوشهر نقاطی برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی تعیین شده است افزود: این شهرک‌ها در نقاط ساحلی استان بوشهر که دارای ظرفیت‌های لازم در سطح بالای یک‌هزار هکتار هستند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود.
وی، با بیان اینکه برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی دولت در زیرساخت‌های آن مشارکت می‌کند خاطرنشان کرد: برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی تسهیلات لازم از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار