۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

فعالیتهای بندر صیادی زرآباد توسعه می یابد

مدیر کل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از توسعه فعالیت های بندر صیادی زرآباد واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۵۶۳
فعالیتهای بندر صیادی زرآباد توسعه می یابد
محسنعلی گلشنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون عملیات ساخت بندر صیادی زرآباد به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین بنادر صیادی جنوب کشور به اتمام رسیده است.
مدیر کل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: راه دسترسی آسفالته نیز به سمت این بندر صیادی ایجاد شده است.
وی گفت: با توجه به پتانسیل بالای بندر صیادی زرآباد قصد داریم فعالیت های صیادی این بندر را در آینده نزدیک توسعه دهیم.
به گفته گلشنی، در این راستا به زودی فعالیت های صیادی برخی از بنادر صیادی استان سیستان و بلوچستان به این بندر صیادی زرآباد انتقال خواهد یافت.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان ایجاد جایگاه سوخت روی اسکله زرآباد را یکی دیگر از مزایای این بندر صیادی عنوان کرد.
وی همچنین از برنامه سازمان شیلات ایران برای واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری این بندر صیادی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: به زودی این امر در راستای افزایش بهره وری این بندر صیادی محقق خواهد شد.
گلشنی خاطرنشان کرد: بندر صیادی زرآباد یکی از مدرنترین بنادر صیادی کشور است که در سال ۱۳۹۰ بهره برداری اولیه آن به منظور خدمات رسانی به جامعه صیادان آغاز شده است.
به گفته وی، به منظور تکمیل پروژه بندر صیادی زرآباد، مبلغ 60 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است که از این مبلغ 40 میلیارد ریال برای آسفالت راه دسترسی و 20 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز به منظور تکمیل لایروبی بندر صیادی زرآباد هزینه شده است.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه به منظور ساخت بندر صیادی زرآباد مبلغ 111 میلیارد و 490 میلیون ریال اعتبار برآور شده بود اما تاکنون 264 میلیارد و 682 میلیون ریال هزینه شده است.
به گفته گلشنی، بندر صیادی زرآباد که عملیات ساخت آن از سال 73 آغاز شده است دارای ظرفیت تخلیه سه هزار تن صید است.
وی گفت:ساخت موج شکن به طول هزار و 52 متر، اسکله به طول 110 متر و لایروبی به وسعت 200 هزار متر مکعب از جمله پروژه های انجام شده به منظور ساخت بندر صیادی زرآباد بوده است.
مدیر کل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ،ساختمانهای پشتیبانی و سوله روی اسکله به مساحت دو هزار و 380 متر مربع و راه دسترسی از بندر به گالک به طول 15 کیلومتر را از دیگر ویِژگی های بندر صیادی زرآباد عنوان کرد.
زرآباد از بخش های شهرستان کنارک واقع در استان سیستان و بلوچستان است که صیادی و باغداری مهمترین شغل ساکنانش محسوب می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار