۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

کشتیرانی كاسكو چین 53 كشتی جدید خرید

با تأمین وام 1.75 میلیارد دلاری از بانك صادرات-واردات چین(Cexim)، شركت كشتیرانی كاسكو اقدام به خرید 53 كشتی جدید می‌كند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۱۵۶۱
کشتیرانی كاسكو چین 53 كشتی جدید خرید
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بزرگ‌ترین شركت كشتیرانی چین با هدف جوان‌سازی ناوگان خود اقدام به خرید كشتی‌های جدید می‌كند و مبلغ وام 1.75 میلیارد دلاری به صورت اقساط و قبل یا پس از تحویل كشتی و در میان سال‌های 2015 تا 2018 دریافت خواهد شد.
براساس این گزارش كشتی‌های جدید شامل شش كشتی تانكر بزرگ 300 هزار DWT ، پنج كانتینربر نه هزار و 400 TEU، یك کشتی نیمه شناور 90 هزار DWT و ده‌ها كشتی حمل فله با موتور حافظ محیط‌ زیست است.
این کشتی های خریداری شده جایگزین 100 كشتی قدیمی می‌شود كه شركت كاسكو در طول دو سال گذشته به دست اوراق سپرده است. 
براساس گفته‌های مقامات این شركت، كلیه كشتی‌های جدیدالورود، به سیستم‌های حفاظت از محیط‌ زیست مجهز بوده و موجب كاهش 20 درصدی سوخت مصرفی در ناوگان این كشتیرانی می‌شود.
شایان ذكر است، دولت چین به منظور تقویت صنعت كشتی‌سازان این كشور اقدام به وضع قوانینی کرد تا نرخ خرید كشتی‌های اوراق را به میزان 50 درصد افزایش دهد.
این اقدام باعث می شود كشتیرانی‌ها با رغبت بیشتری كشتی‌های فرسوده خود را اوراق کرده و اقدام به خرید كشتی‌های جدید و جوان‌سازی ناوگان خود كنند. دولت همچنین تسهیلات ویژه‌ای از طریق بانك در اختیار خریداران چینی كشتی قرار می‌دهد.
لازم به ذکر است مبلغ وام خرید كشتی در چین طی سال گذشته به شش میلیارد دلار رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار