۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

شناسایی7 نقطه گردشگری آبی در خوزستان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از شناسایی هفت نقطه گردشگری آبی در استان خوزستان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۵۵۸
شناسایی7 نقطه گردشگری آبی در خوزستان
افشین حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با برنامه ریزیهای خوبی که در کمیته گردشگری دریایی استان خوزستان انجام شده است، طی آینده نزدیک این استان به مقصد اصلی سفر کشور تبدیل خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان ادامه داد: رودخانه های پرآب همچون کارون، دز و کرخه، دریاچه های پشت سدها، اروند رود و آبهای خلیج فارس از جمله مهمترین پتانسیل های استان به منظور ایجاد گردشگری آبی و دریایی محسوب می شوند.
به گفته وی دسترسی آسان خوزستان به خلیج فارس و رودخانه های پرآب این استان را از سایر استان های کشور در بخش گردشگری متمایز کرده است.
حیدری در ادامه سخنان خود به شناسایی هفت نقطه گردشگری دریایی آبی در استان اشاره کرد و گفت : این نقاط در کارون، اروند رود، خرمشهر و شوشتر واقع شده اند.
وی فعالیت رستوران شناور خرمشهر را یکی از ظرفیت های مهم گردشگری آبی استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون این رستوران به یکی از مهمترین جاذبه های خوزستان تبدیل شده است و گردشگران نیز از آن استقبال کرده اند.
این مقام مسئول در استان خوزستان، رودخانه کارون را یکی از مهمترین ظرفیت های استان در بخش گردشگری دریایی عنوان کرد و گفت: در کمیته گردشگری دریایی، توجه ویژه ای به رودخانه کارون شده است، به خصوص بخشی که داخل شهر اهواز واقع است.
وی دریاچه های پشت سدها، رودخانه های جاری، بندر امام خمینی، جزیره مینو، تالاب شادگان و ... از دیگر ظرفیت های گردشگری دریایی استان خوزستان محسوب می شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در راستای پیشبرد اهداف کمیته گردشگری دریایی علاوه بر استانداری نقش شهرداری نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
حیدری، تصریح کرد: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در آینده ای نه چندان دور شاهد درخشش بخش گردشگری دریایی خوزستان در کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه با حمایت استاندار، سال جاری شاهد باز شدن دریچه ای جدید در بحث گردشگری دریایی در خوزستان هستیم تاکید کرد: این امر مهم در قالب اهداف کمیته گردشگری دریایی استان تحقق خواهد یافت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه بر لزوم شناسایی ظرفیتهای گردشگری دریایی در کرانه خلیج فارس تاکید کرد.
وی تصریح کرد:با معرفی و شناسایی این ظرفیتها ،زمینه جدیدی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی ایجاد خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان همچنین یکی از مهمترین شرایط برای رونق گردشگری دریایی را همکاری دستگاه های مختلف از جمله سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حفاظت محیط زیست دانست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار