۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
طی سال آینده

20 هزار تن میگوی پرورشی در بوشهر تولید می شود

با توسعه مزارع پرورش میگو در استان بوشهر، تولید میگوی پرورشی در این استان طی سال آینده به 20 هزار تن خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۵۳۸
20 هزار تن میگوی پرورشی در بوشهر تولید می شود
بهمن یاری ، مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال 14 هزار و 500 تن میگوی پرورشی در مزارع استان بوشهر تولید شد.
وی گفت: امسال 4 هزار و 400 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر توسط پرورش دهندگان بخش خصوصی زیر کشت رفته بود.
بهمن یاری تصریح کرد: به منظور افزایش تولید میگوی پرورشی در سال آینده از 14 هزار و 500 تن به 20 هزار تن ، مزارع پرورشی استان توسعه خواهد یافت.
به گفته مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر، بر این اساس و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سال آینده حداقل پنج هزار هکتار مزرعه زیرکشت میگو خواهد رفت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالای استان بوشهر برای پرورش میگو در نظر داریم طی پنج سال آینده تولید سالانه میگوی بوشهر را به 150 هزار تن برسانیم.
وی گفت: به این منظور باید اراضی لازم برای پرورش میگو در استان آماده و در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.
بهمن یاری عنوان کرد: در این راستا زیرساختهای اولیه در اراضی که پتانسیل پرورش میگو در آنها وجود دارد توسط اداره کل شیلات استان بوشهر آماده خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: آب، برق و راه دسترسی مهمترین زیرساختهایی است که توسط بخش دولتی ایجاد و در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار داده خواهد شد.
این مقام مسئول در استان بوشهر خاطرنشان کرد: هم اکنون استان بوشهر در میان سایر استان های ساحلی بیشترین حجم تولید میگوی پرورشی را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی، هر ساله مقدار قابل توجهی از میگوی پرورشی تولید شده در چابهار به سایر کشورهای دنیا صادر می شود.
بهمن یاری اذعان داشت: در صورت افزایش میزان تولید و به تبع آن افزایش چشمگیر صادرات و ارزآوری برای کشور، آینده اقتصادی بسیار خوبی برای پرورش دهندگان فعال در صنعت میگو پیش بینی می شود.
وی یادآور شد: در سفر اخیر وزیرجهاد کشاورزی به استان بوشهر و بازدید ایشان از مزارع پرورش میگو، قول های بسیار امیدوارکننده ای در زمینه حمایت دولت از پرورش دهندگان داده شد.
مدیر کل اداره شیلات بوشهر گفت: امیدواریم وعده های دولت در زمینه حمایت پرورش دهندگان هر چه سریعتر تحقق یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار