۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

تدوین طرح آمایش سرزمینی در استان های ساحلی

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرایی شدن طرح بزرگ آمایش سرزمینی استان های ساحلی کشور به منظور حفاظت از محیط زیست سواحل و دریاها خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۵۲۹
تدوین طرح آمایش سرزمینی در استان های ساحلی
مینو فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به خبرنگار مانا با تاکید بر اینکه در حال حاضر استان های ساحلی کشور به عنوان قلب تپنده اقتصاد و توسعه کشور مطرح هستند، اظهار داشت: بنابراین به شدت نیازمند تهیه طرح آمایش سرزمینی در این استان ها قبل از شروع هر پروژه توسعه ای هستیم.
به گفته وی، تهیه طرح آمایش سرزمینی در استان های ساحلی کشور کمک بزرگی در زمینه توسعه پایدار این استان ها در چارچوب مقررات محیط زیست خواهد کرد.
وی تهیه طرح آمایش سرزمینی در استان های ساحلی کشور را یکی از مهمترین مواردی دانست که هم اکنون در دستور کار معاونت محیط زیست دریایی قرار دارد.
فرشچی خاطرنشان کرد: شهرهای ساحلی به سرعت در حال توسعه هستند که به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست سواحل و دریا ها به دلیل توسعه شهری، لازم است هر چه سریعتر طرح آمایش سرزمینی این استان ها تهیه و تدوین شود.
وی خاطرنشان کرد: با تهیه طرح آمایش سرزمینی در سواحل راهکارهای همکاری و تعاملی همه جانبه برای توسعه این مناطق در چارچوب مقرارت زیست محیطی صورت خواهد گرفت.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در راستای تهیه طرح آمایش سرزمینی استان های ساحلی کشور نیازمند حمایت همه جانبه دولت هستیم.
وی تصریح کرد: در تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمینی استان های ساحلی کشور نقشه راه استان های ساحلی تهیه خواهد شد.
به گفته فرشچی همچنین طی تدوین این طرح ، ارزیابی زیست محیطی در کل مناطق ساحلی و دریایی نیز صورت خواهد گرفت.
وی در خاطرنشان کرد: تهیه طرح آمایش سرزمینی هر استان حداقل بین دو تا سه میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: این هزینه ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سخنان خود اذعان داشت: استان های خوزستان و بوشهر به دلیل برخورداری از صنایع بیشتر در مقایسه با سایر استان های ساحلی در اولویت تهیه طرح آمایش سرزمینی قرار دارند.
وی یادآور شد: به منظور شروع عملیات اجرایی تدوین طرح آمایش سرزمینی با مقامات استانی بوشهر به توافق رسیده ایم.
وی همچنین عنوان کرد: به منظور تهیه طرح آمایش سرزمینی استان های ساحلی از کمک های فنی گروه جائیکا نیز بهره مند خواهیم شد.
به گفته معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در حال حاضر توسعه در استان های ساحلی برای بخش محیط زیست سواحل و دریا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است که هر چه سریعتر برای رفع این معضل باید اقدمات اساسی من جمله تهیه طرح آمایش سرزمینی صورت گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: تا قبل از شروع سال جدید تهیه سند آمایش سرزمینی استان های ساحلی کشور با حمایت های همه جانبه دولت آغاز شود.
فرشچی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: همانطور که بارها ذکر شده است، حفاظت از محیط زیست ساحلی و دریایی نیازمند همکاری های فرابخشی است که امید می رود در آینده ای نه چندان دور شاهد انجام منسجم این همکاری ها باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار