۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

احتمال ورود ماهی تیلاپیا به تالاب های خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ماهی تیلاپیا احتمالا" از طریق آبهای بین المللی وارد تالابها و آبگیرهای استان شده و دراین خصوص مسوولیتی متوجه هیچ شخص یانهادی نیست.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۱۳۷۸
احتمال ورود ماهی تیلاپیا به تالاب های خوزستان
دکتر عبدالرحیم مغینمی در گفتگوبا خبرنگار مانا در خوزستان احتمال داد این گونه ماهی خطرناک که طی امسال به تدریج وارد حیات آبزیان استان شده است از آبهای جنوبی کشور وارد خوزستان شده است.  
وی با اشاره به اینکه ماهی تیلاپیا به عنوان یک آفت برای حیات آبزیان خوزستان مطرح است وتاکنون راهکار موثری برای مهار این آفت پیدا نشده است افزود: پرورش دهندگان ماهی در استان خوزستان تاکنون از ورود این نوع ماهی دچار خسارت های زیادی شده اند.
مدیرکل شیلات خوزستان با رد رها سازی ماهی تیلاپیا درآبهای خوزستان افزود:هیچ گونه مرکزتکثیر ماهی تیلاپیا در استان یا کشور وجود ندارد که این گونه ماهی را رهاسازی کند.
دکتر مغینمی در ادامه با بیان اینکه تالاب ها و استخرهای پرورش ماهی با گونه ماهی تیلاپیا وحشی رو به رو هستند که تولید مثل آنان چندین برابر ماهیان بومی است افزود:ماهی تیلاپیا در جهان یکی از مهمترین ماهیان پرورشی است و چندین برابر ماهیان معمولی در واحد سطح تولید دارد و در اکثر کشورهای جهان پرورش داده می شود که ارتباطی با گونه تیلاپیا وحشی که دست به گریبان صنعت آبزی پروری خوزستان شده ندارد.
وی گفت: متاسفانه سرعت رشد ماهی تیلاپیای وحشی در آبهای خوزستان  طی امسال چندین برابر شده و چنانچه راهکار موثری برای مهار و کنترل این آفت پیدا نشود در سال آینده صنعت آبزی پروری خوزستان با مخاطرات جدی رو به رو خواهد شد.
سالانه حدود 70هزار تن ماهی پرورشی در خوزستان تولید می شود که بخش مهمی از آن به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادرمی شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار