۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
استاندار خوزستان خواستار شد

استفاده از همه ظرفیت های منطقه آزاد اروند

استاندار خوزستان بر استفاده همه ظرفیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور و احیاء بنادر جنوبی خوزستان تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۱۳۵۱
استفاده از همه ظرفیت های منطقه آزاد اروندعبدالحسن مقتدایی  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: منطقه آزاد اروند به لحاظ همجواری با عراق و نزدیکی به آبهای سرزمینی و بین المللی و برخورداری از  بنادر صادراتی دریایی از ظرفیت های مناسبی برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد برخوردار است.
وی گفت: چنانچه بتوانیم با برنامه ریزی و رسیدن به اهداف برنامه  چشم انداز 20ساله از همه ظرفیت های منطقه آزاد اروند از جمله نفت ، تجارت ، شیلات ، گردشگری دریایی ، پتروشیمی و صنایع دریایی و کشتی سازی استفاده کنیم قطعا این بخش از جنوب خوزستان در آینده ای نه چندان دور به منطقه ای مهاجرپذیر تبدیل خواهد شد.
مقتدایی با اشاره به اینکه بازارچه مرزی شلمچه و بنادر خرمشهر ، آبادان ، اروندکنار و چوئبده از بنادر فعال در صادرات غیرنفتی هستند ولی هنوز از این ظرفیت های عظیم صادراتی نیزبه دلایل مختلف از جمله عدم سرمایه گذاری مناسب در ابن بخش ها استفاده نشده است ابراز امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید گام های بلندی در توسعه منطقه آزاد اروند و جنوب خوزستان برداشته شود.
وی به سفر سال گذشته دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به خوزستان و بنادر آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: مصوبه سفر هیات دولت در تسری محدوده منطقه آزاد اروند به کل شهرستان های آبادان و خرمشهر نقطه شروع توسعه فراگیر و پایدار جنوب خوزستان خواهد بود.
استاندار خوزستان با شرایط خاص جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و مرزی منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود:قوانین این منطقه باید به شیوه ای اصلاح شود که کل استان خوزستان از مزیت های خاص این منطقه نیز بهره گیرد تا همه مردم استان در توسعه متوازن منطقه آزاد اروند و جنوب خوزستان مشارکت جدی داشته باشند
مقتدایی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند با توجه به نزدیکی به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند در اقتصاد کلان کشور و جنوب خوزستان تاثیر باشد افزود: این منطقه قادر خواهد بود در صورت بهره گیری از همه ظرفیت های موجود و وجود نیروهای توانمند و سرمایه گذاران و کارآفرینان علاقمند به دروازه صادراتی کشور تبدیل شود.
بنا به این گزارش محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند درمساحتی بالغ بر 174کیلومتر مربع در  سال1384 توسط هیات دولت ابلاغ شد ولی سال گذشته در سفر هیات دولت به خوزستان مصوب شد محدوده این منطقه به کل شهرستان های آبادان و خرمشهر تسری یابد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار