۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

تحریم ها مانع سرمایه گذاری در بنادر سیستان نیست

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های ظالمانه و یک طرفه بر علیه جمهوری اسلامی ایران طی سالهای اخیر، مانع استقبال سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در بنادر استان نشده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۱۲۶۳
تحریم ها مانع سرمایه گذاری در بنادر سیستان نیستیعقوب جدگال به مانا گفت: این استقبال بی نظیر نشان از اهمیت موقعیت سیستان و بلوچستان و جمهوری اسلامی در منطقه دارد.
وی خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر حجم سرمایه گذاری کشورهای هند، چین، پاکستان، حوزه خلیج فارس و اندونزی در منطقه آزاد چابهار رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
جدگال گفت: موقعیت مناسب بنادر استان جهت ارتباط با بسیاری از کشورها باعث شده تا کشورهای مختلف جهت ترانزیت کالا و مبادلات تجاری از طریق دریا بندر چابهار را بهترین گزینه انتخاب کنند.
نماینده مردم چابهار در ادامه با اشاره به اهمیت راه اندازی راه آهن چابهار مشهد گفت: راه اندازی خط‌ آهن چابهار – مشهد با1330 کیلومتر طول، می‌تواند بین 3 هزار ‌تا 3 هزار و 500 تن بار را روزانه جابه‌جا کند که این امر موجب پهلوگیری کشتی‌هایی با تناژ بالا در ادامه طرح توسعه بندر است که در این طرح توسعه ظرفیت اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری به 6 میلیون تن در سال پیش بینی شده است.
جدگال اظهار کرد: این بندر یکی از مهمترین چهارراه‌های کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است.
وی تصریح کرد: با توجه به نتایج حاصل از مطالعات توسعه محور شرق ، عمده ترین امکان ایجاد کار و اشتغال برای ساکنان استان، بخش تجارت و حمل و نقل است که به دلیل به دلیل کم آبی و طبیعت خشک توسعه نیافته است.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت : بندر چابهار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای خود و نیاز کشورهایی همانند افغانستان و همسایگان شمالی کشور می تواند به عنوان تنها دروازه تأمین کننده ارتباط این کشورها با آبهای آزاد و دسترسی به سایر کشورهای جهان مطرح باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار