۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

اجرای طرح جایگزینی 200 فروند شناور باری از محل وجوه اداره شده

طرح جایگزینی 200 فروند شناور باری سنتی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به زودی اجرا می شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۲۶۰
اجرای طرح جایگزینی 200 فروند شناور باری از محل وجوه اداره شده
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی حمل و نقل دریایی بار و مسافر در گفتگو با مانا گفت: به زودی طرح جایگزینی 200 فروند شناور باری سنتی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی مصوب می شود.
احمد هاشمی افزود: معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی بسیار پیگیر هستند تا این اتفاق رخ دهد و ما هم امیدوار هستیم تا هر چه سریع تر تفاهم نامه نهایی شود و کار را شروع کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون در صدد طراحی شناوری برای جایگزینی هستیم که علاوه بر دارا بودن تمام استانداردهای بین المللی با شرایط بومی منطقه و آداب و رسوم لنج داران همخوانی داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی حمل و نقل دریایی در خصوص سازنده این شناورها با بیان اینکه با توجه به بالا بودن تعداد شناورهایی که باید جایگزین شوند گفت : سازندگان شناورها با همکاری سازمان بنادرو دریانوردی و موسسات رده بندی مشخص می شوند و قطعا یک شرکت به تنهایی نمی تواند این تعداد کشتی را بسازد و قرارداد با شرکت هایی که بتوانند شرایط لازم را فراهم کنند بسته خواهد شد.
هاشمی با اشاره به شرایط مطلوب  موجود در بخش مسافری دریایی گفت: با توجه به اینکه بیش از80 درصد جابه جایی مسافران دریایی در مسیر بندرعباس به قشم انجام می شود مسافران در این مسیر برای تهیه بلیت مجبور بودند در صف های طولانی منتظر بمانند که با الکترونیکی شدن بلیت ها این مشکل برطرف شده و مسافران می توانند بلیت های خود را به سرعت دریافت کنند.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ناقد سواعدی Iran, Islamic Republic of ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
0
0
با سلام و احترام
در سالهای 1380 و 1381 نیز کمیته ای در این راستا فعالیتی را تحت عنوان معرفی شناور تیپ جایگزین ( جایگزین شناورهی چوبی ) و امکان سنجی کشتی سازی های داخلی برای ساخت شروع کرد که استارت خوبی داشت و تقریبا میشود گفت تمام کشتی سازی ها را رفتیم و اما با توجه به آن پیشینه در حال حاضر چند معضل را باید لحاظ کرد:
1- شناور تیپ آن زمان لندینگ کرافت بود که در فعلا بازار ما از آن اشباع شده است و احتمال برگشت سرمایه به دولت ( بانک های عامل ) ضعیف می شود.
2- وقتی یک کشتی سازی در جلسات ترسیم نقشه راه اعلام میدارد که فلان مدل شناور را در X ماه به اتمام می رساند نباید به X+1 برسد چون مشکلات سر رسید وام ها و غیره را بلطبع خواهد داشت.
3- یک نظارت راهبردی و یا دستور العمل خاصی تدوین شود که در آن نوع مواد متریال و تجهیزاتی که بایستی استفاده شود مشخص گردد و موسسات رده بندی و کشتی سازها ملزم به اجرای آن شوند. زیرا که استفاده از مواد و تجهیزات نامرغوب عمر شناور را کاهش و دوران تعمیرات و خواب آن را افزایش می دهد که این معضل بعدا برای بانک های عامل و کل مجموعه دردسر ساز خواهد بود. لازم بذکر است که نوع مواد متریال و تجهیزات در تعیین قیمت تمام شده نیز حایز اهمیت است. که اگر مواد استفاده شده با آنچه در قرار داد با بانک مطابقت نداشته باشد به یک اختلاف قیمت فاحشی خواهیم رسید.
4- برای جلوگیری از بروز مشکلات برای بانک ها مثل مشکلاتی که برای بانک ملت شعبه کندوان و بانک های مشابه ایجاد شد راه حلهای قابل اجرا وجود دارد که در صورت نیاز بعرض خواهد رسید.
آخرین اخبار