۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
تا 3 سال آینده

تمامی فازهای پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی فازهای در دست اجرا پارس جنوبی با برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1396 تکمیل می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۱۵۶
تمامی فازهای پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه توسعه میدان های مشترک نفت و گاز از مهمترین مباحث مطرح شده در کمیسیون برنامه و بودجه است و افزود: کاهش شدید قیمت نفت طی ماه های گذشته بر تنظیم لایحه بودجه سال آینده اثرگذار بوده است بنابراین کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف بودجه ای با حساسیت لایحه بودجه 94 را بررسی و تنظیم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هدف نخست وزارت نفت بهره برداری از فاز های اولویت اول و دوم است افزود: در بازدیدی که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از سکوهای دریایی فازهای اولویت اول پارس جنوبی بعمل آمد نشان داد وزرات نفت فعالیت‌های گسترده ای برای بهره برداری از این فاز ها انجام داده که این اقدامات غرور آمیز در خور تحسین است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، ایران را سرآمد تکنولوژی صنعت نفت در منطقه خواند و افزود: تحریم ، تامین منابع مالی طرح ها و بدهی های گذشته وزارت نفت را از مهمترین موانع انجام سریع طرح های توسعه در میدان های مشترک است و سعی ما این است با توجه به این موارد لایحه بودجه 94 در بخش نفت با دقت و وسواس بیشتری بررسی کنیم که انشاالله به اهداف مورد نظر برسیم.
به گزارش خبرنگار مانا اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز گذشته از سکوی فازهای ١٦، ١٢، ١٨ و فازهای ١٢، ١٥،١٦، ١٧،١٨ بازدید کردند.
همچنین وزیر نفت در حالی که مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وی را همراهی می کرد ، به صورت جداگانه از فازهای ١٥،١٦،١٧،١٨،٢٠،٢١ بازدید کرد و روند توسعه فازها را بررسی کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار