۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

17 درصد کالاهای بازرگانی بوشهری در مسیر سبز قرار دارد

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: 17 درصد کالاهای بازرگانان بوشهری در مسیر سبز ترخیص می‌شوند که این کالاها بدون بازرسی فیزیکی و اسنادی ترخیص می‌شوند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۱۵۲
17 درصد کالاهای بازرگانی بوشهری در مسیر سبز قرار دارد

احمد پورحیدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار مانا در بوشهر گفت: بندر بوشهر با داشتن بنادر و گمرک‌های متعددی جایگاه ویژه‌ای در حمل و نقل دریایی دارد.
وی با بیان اینکه گمرک بوشهر از دیرباز جایگاه مهمی در اقتصاد مناطق جنوب کشور داشته است تصریح کرد: بوشهر زمانی دروازه اقتصادی در ورود کالاهای تجاری دریایی بود و اکنون نیز گمرک بوشهر نقش مهم و تعیین کننده‌ای در صادرات و واردات کالا دارد.
مدیرکل گمرک بوشهر به ظرفیت و تجهیزات گمرک بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: گمرک بوشهر با داشتن اسکله‌های مختلف امکان پهلودهی شناورهای با تناژ مختلف را برای صادرات و واردات کالا فراهم کرده است.
پورحیدر گفت: گمرک بوشهر از تجهیزات الکتریکی، مکانیکی و نرم‌افزاری لازم برای تسریع در صادرات و واردات کالا برخوردار است.
وی اظهار داشت: صادرات و واردات کالا در گمرک بوشهربطور اظهار از راه دور انجام می‌شود واکنون بیش از 62درصد کالاهایی که درگمرک بوشهر صادر و وارد می‌شود در مسیر زرد قرار دارد و بدون ارزیابی فیزیکی ترخیص می‌شود.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با قرار گرفتن ترخیص کالا در مسیر سبز تصریح کرد: بیش از 17 درصد کالاهای بازرگانان بوشهری در مسیر سبز ترخیص می‌شوند که کالاهای بازرگانان بدون بازرسی فیزیکی و اسنادی ترخیص می‌شوند.
پورحیدر از قرار گرفتن 21 درصد کالاها در مسیر قرمز خبرداد و گفت: کالاهایی که دراین مسیر قرار دارند اسناد تجاری و کالاهای مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرند.
مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات 746 هزار تن کالا از گمرک بوشهرافزود: در 9 ماه امسال 746 هزار و 192 تن کالای غیر نفتی به ارزش 385 میلیون دلار از گمرک بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.
وی، از راه‌اندازی قبض الکترونیکی کالا در گمرک بوشهر خبرداد و گفت: با این اقدام، فعالیت‌های بازرگانان و صاحبان شناورهای تجاری از راه دور و بدون حضور در گمرک بوشهر انجام می‌شود.
مدیرکل گمرک بوشهر افزود: دراستان بوشهر 13 گمرک وجود دارد که گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی ، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر1 و 2، فعالیت صادراتی و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.

 

برچسب ها: گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار