۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸

انجام 400 گشت ساحلی در آبهای گلستان

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات گلستان گفت: در شهریور و مهر امسال یك هزار و 308 رشته دام ماهیان غضروفی و استخوانی كشف شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۱۳۲
انجام 400 گشت ساحلی در آبهای گلستان
به گزارش مانا، سرهنگ پاسدار غفار سعیدی نسب با اعلام این خبر افزود: از این تعداد دام كشف شده 255 رشته دام غضروفی و مابقی دام استخوانی بوده است.
به گفته وی، در این مدت 374 مرحله گشت روزانه،400 مرحله گشت ساحلی و 15 مرحله گشت شبانه با هدف حفظ و حراست از ذخایر دریایی انجام شده است.
سعیدی نسب با بیان اینكه در دو ماهه شهریور و مهر، 618 مورد بازرسی از صیدگاه ها، شناورها، بازار ماهی و ایست بازرسی انجام شده است، تصریح كرد: كشف 26 كیلوگرم ماهی استخوانی، 18 كیلوگرم ماهی غضروفی، توقیف دو فروند قایق پاروئی، توقیف یك فروند بدنه قایق موتوری و یك دستگاه GPS از دستاوردهای تلاش ماموران یگان حفاظت شیلات گلستان بوده است.
وی افزود: در این مدت سه هزارو 863 نفر ساعت گشت دریایی و ساحلی انجام شده و 23 قطعه ماهی غضروغی غیراستاندارد كشف شده از صیادان غیرمجاز به دریا رها شده است.
فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات گلستان یادآور شد: انجام 55 مرحله گشت و عملیات مشترك با پایگاه ها و 13 مرحله گشت و عملیات مشترك با ناجا و ارسال 18 پرونده به دادگاه از دیگر اقدامات انجام شده توسط یگان حفاظت است.
سعیدی نسب در ادامه افزود: در دو ماهه شهریور و مهر ماه پنج صیاد غیرمجاز دستگیر و به دادگاه معرفی شدند و در این مدت در مجموع بالغ بر 699 میلیون ریال خسارت به صیادان غیرمجاز وارد شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار