۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷

بنادر چابهار نقطه قابل اتکا کشور در صادرات و واردات است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت فعلی اسکله‌های چابهار سه میلیون تن است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۱۱۰۹
بنادر چابهار نقطه قابل اتکا کشور در صادرات و واردات است

به گزارش خبرگزاری مانا، سیاوش رضوانی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به روند اجرای مطلوب فاز اول پروژه توسعه بندر "شهید بهشتی" چابهار، سال آینده ظرفیت سالانه بارگیری این بندر به شش میلیون تن کالا افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: رشد ترانزیت دریایی در جنوب سیستان و بلوچستان عامل مهمی در زمینه توسعه جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دولت اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های بنادر استان اختصاص داده است.
رضوانی گفت: با توجه به اینکه بندر اقیانوسی چابهار با کشورهای هندوستان و پاکستان ارتباط آبی دارد، می توان از موقعیت این بندر جهت واردات کالاهای مهم و تامین نیاز بازارهای کشور استفاده بهینه کرد.
وی اظهار کرد: بنادر چابهار از اهمیت و موقعیت بسیار مهمی برخوردار است که با اتمام طرح توسعه آن، استان سیستان و بلوچستان متحول خواهد شد.
وی تاکید کرد: توسعه بندر شهید بهشتی در جنوب این استان می تواند باعث رونق اقتصادی و قرار گرفتن این استان در مسیر توسعه شود.
مدیرکل بنادر استان گفت: بنادر چابهار به ویژه بندر شهید بهشتی قابلیت و ظرفیت بسیار بالایی برای ترانزیت کالا دارد و با سفری که روز گذشته رئیس جمهور به این منطقه داشت برتوسعه زیرساختها و اتمام ساخت کنار اسکله ها از سوی ایشان تاکید شد.
رضوانی تصریح کرد: در سال های گذشته با انجام لایروبی های لازم و انتقال گونه های منحصر به فرد مرجانی و دریایی به نقاط دیگری که با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شده بود زمینه افزایش طول و همچنین عمق پای این اسکله ها به ۱۷ متر برای پهلوگیری کشتی هایی با تناژ بالا فراهم شده است.
وی گفت: این بنادر از ظرفیت های توسعه ای منطقه و نقطه قابل اتکا برای کشور در کار صادرات و واردات برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار