۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

پرورش ماهی دراستخرهای پرورش میگوی بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پس از پایان برداشت میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر، ماهی در این استخرها، پرورش داده می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۱۰۸
پرورش ماهی دراستخرهای پرورش میگوی بوشهر

حسین بهمنیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه تولید میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر امسال 75 درصد افزایش یافت اظهار داشت: امسال 14 هزار و 301 تن میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهربرداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به اینکه برداشت میگو در اراضی ساحلی پایان یافت گفت: با توجه به اینکه استخرهای پرورشی پس از پایان برداشت میگو بی استفاده می ماند اکنون برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای پرورش ماهی در این استخرها انجام شده است.
مدیر کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: 100 هزار قطعه بچه ماهی سیباس برای پرورش در استخرها، پرورش داده می‌شود.
بهمنیاری با بیان اینکه با کارشناسان شیلات کشورهای جنوب شرق آسیا تفاهم‌نامه همکاری برای پرورش ماهی منعقد کرده‌اند گفت: برای این مهم کارشناسانی از کشورهای تایلند، مالزی و چین بزودی وارد استان بوشهر می‌شوند و کار پرورش ماهی در استخرهای پرورشی استان بوشهرآغاز می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه در استخرهای پرورشی استان بوشهر ماهی سیباس پرورش داده می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح بطور آزمایشی در استان بوشهر اجرا و 100 هزار قطعه بچه ماهی سیباس ذخیره سازی می‌شود.
وی از صادرات میگوی پرورشی خبرداد و بیان کرد: برای صادرات این محصول آبزی که خریداران متعددی درآمریکا، کشورهای اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس دارد برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده است.
بهمنیاری با بیان اینکه میگوی پرورشی استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 3 هزار و 500 تن میگوی پرورشی استان بوشهر که دارای کیفیت بالایی است به کشورهای چین، ویتنام، آمریکا، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و آمارات متحده عربی صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار