۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶

رئیس جمهور از طرح توسعه بندر چابهار بازدید کرد

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید رییس جمهوری از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: این وزارتخانه برای توسعه سواحل مکران و محور شرق کشور سه اقدام اساسی شامل تقویت و افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار، اتصال بندر چابهار به جاسک و اتصال بندر چابهار به خط ریلی را در دستور کار دارد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۱۱۰۶
رئیس جمهور از طرح توسعه بندر چابهار بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مانا، عباس احمد آخوندی گفت: ظرفیت بندر چابهار در مرحله نخست برنامه ریزی از 2،5 میلیون تن به 8،5 میلیون تن افزایش خواهد یافت و همزمان با اجرای این مرحله با لایروبی اسکله فعلی شهید بهشتی امکان پهلوگیری کشتی ها با ظرفیت بیش از 80 هزار تن فراهم خواهد شد.
به گفته وزیر راه با این افزایش ظرفیت بخشی از ترانزیت دریایی کشور را از بندر شهید رجایی بندر عباس به بندر شهید بهشتی چابهار انتقال خواهیم داد.
آخوندی افزود: گام های اولیه و اجرایی را برای اتصال بندر چابهار به خط ریلی با احداث خط ریلی چابهار - زاهدان به طول هزار و 300 کیلومتر آغاز کردیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اتصال بندر چابهار به جاسک از طریق جاده چابهار به جاسک به طول 350 کیلومتر با پیشرفت 50 درصدی در حال انجام است که این اقدام گسترش و توسعه محور شرق کشور را تسریع خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار