۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

واگذاری بندر صیادی محمد عامری در بروکراسی اداری

رئیس اداره بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هنوز موانع واگذاری مدیریت بندر صیادی محمد عامری به اداره بنادر و دریانوردی این استان برداشته نشده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۱۰۹۸
واگذاری بندر صیادی محمد عامری در بروکراسی اداری
علیرضا زارع رئیس اداره بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:مراحل قانونی واگذاری بندر صیادی محمد عامری به اداره بنادر و دریانوردی بوشهر همچنان در بروکراسی اداری است.
وی ادامه داد: با وجود پیگیریهای انجام شده از سوی فرمانداری تنگنستان هنوز مراحل قانونی واگذاری این بندر به اداره بنادر و دریانوردی به اتمام نرسیده است.
به گفته زارع، سازمان شیلات ایران و سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم نهایی در خصوص مراحل واگذاری این بندر را اخذ خواهند کرد.
وی گفت: در حال حاضر در بندر صیادی محمد عامری،400 لنج باری تردد می کنند و این در حالی است که در این بندر صیادی فقط تعداد پنج لنج صیادی مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه تعداد لنجهای باری این بندر چندین برابر لنجهای صیادی است بنابراین نگهداری این بندر توسط سازمان شیلات بازده اقتصادی ندارد.
مدیر کل اداره بنادر و ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر،تصریح کرد:بنابراین با توافق به عمل آمده میان دو سازمان شیلات ایران و سازمان بنادر و دریانوردی در سالهای گذشته، واگذاری این بندر به سازمان بنادر و دریانوردی قطعی شده است.
وی ،خاطرنشان کرد: واگذاری مدیریت بندر صیادی محمد عامری به اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر در کمیسیون لوایح دولت مطرح شده و با سیر روند قانونی باید اجرایی شود.
وی تاکید کرد: واگذاری بندر صیادی محمد عامری به اداره بنادر و دریانوردی استان با شرط تداوم فعالیت های صیادی و حفظ جایگاه صید در این بندر صورت می گیرد.
این مقام مسئول در اداره کل شیلات استان بوشهر ،گفت: این اقدام گامی موثر در راستای حمایت از فعالیتهای تجاری در استان بوشهر نیز محسوب می شود.
به گفته مدیر کل اداره بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر،عملیات ساخت بندر صیادی محمد عامری از سال 69 آغاز و در سال 87 به اتمام رسیده است.
زارع خاطرنشان کرد:به منظور ساخت این بندر صیادی،66 میلیارد و 999 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه بندر صیادی محمد عامری ظرفیت تخلیه 284 تن صید را داراست،اظهار داشت:موج شکن به طول هزار و 956 متر مربع و اسکله ثابت و شناور به طول 150 متر از جمله ویژگی های بندر صیادی محمد عامری بوشهر است.
وی همچنین محوطه سازی در مساحت 15 هزار متر مربع و ساختمانهای پشتیبانی را از دیگر خصوصیات این بندر صیادی اعلام کرد.
مدیر کل اداره بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر ابراز امیدواری کرد: با واگذاری مدیریت این بندر به اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر،گامی موثر در راستای اقتصادی کردن فعالیتهای تجاری این استان برداشته شود.
بندر صیادی محمد عامری در 55 کیلومتری و بندر صیادی عامری در 70 کیلومتری بندر بوشهر واقع شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار