۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت شناور

تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده برای ساخت شناور تسهیلات پرداخت شده است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۰۸۹
اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت شناور
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: به این ترتیب میزان ثروت ایجاد شده در حوزه بندری و دریایی از محل وجوه اداره شده به بیش از 1600 میلیارد تومان می رسد و بابت این طرح ها حدود 250 میلیارد تومان یارانه پرداخت شده و یا متعهد به پرداخت آن هستیم.
دکتر علی جهاندیده در ادامه با بیان اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در پرداخت وام بانکی و تسهیلات ارزان قیمت همانند سال های گذشته افزود: اولویت سازمان در بنادرشمالی شناورهای تجاری، مسافری و تجهیزات بندری و درجنوب شناورهای مسافری، گردشگری، تجهیزات بندری و بعضا پروژه های مهم و تاثیرگذار مستقل در بخش حمل و نقل دریایی است.
وی وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی را اهرمی در ارتباط با مدیریت منابع مالی و به منظور حمایت از حضور بخش خصوصی در بنادر و حمل و نقل دریایی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم توجه به مدیریت منابع بیشتر از گذشته وجود دارد به گونه ای که در سال 93 بودجه وجوه اداره شده از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی به حدود 60 میلیارد تومان رسیده است.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این رقم علاوه بر منابعی است که در سال گذشته تخصیص داده شده است و این بدان معنی است که می توان پنج برابر این رقم یعنی حدود 300 میلیارد تومان را از محل منابع بانکی به پروژه های اولویت دار سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمل و نقل دریایی وام پرداخت کرد.
جهاندیده گفت: این وام ها کم بهره بوده و می تواند طرح های مرتبط برای سرمایه گذاران در حوزه بندر، حمل و نقل دریایی ، مسافری و ... را اقتصادی کند.
وی با اشاره به فعالیت های خوب صورت گرفته در سال جاری افزود: برای سال آینده قطعا ارقام بیش از سال جاری است و هر اندازه میزان جذب وجود داشته باشد امکان تخصیص برای سازمان بنادر و دریانوردی مقدور خواهد بود.
وی در ادامه اظهار داشت: علیرغم طرح های بزرگ در حال انجام در بنادر و آغاز پروژه های مهمتر در سال آینده که همگی از محل درآمد های سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود به جهت مدیریت منابع مالی وجوه اداره شده به شکل کمی و کیفی در سال آینده و سال های آتی پیگیری خواهد شد تا به سرمایه گذاران بخش های مسافری، تجهیزات بندری، پسکرانه ای کمک شود وحلقه کاملی را در بخش حمل و نقل دریایی رقم بزنیم و به کیفیت و کمیت گردشگری دریایی و مسافرت های دریایی اضافه کنیم.
جهاندیده در پایان سخنان خود گفت: . وجوه اداره شده از سیاست هایی پیروی می کند که بتواند گام های موثرتری را به گام های قبلی خود اضافه کند تا هر چه بیشتر مردم را با دریا و مواهب آن آشنا کرده و اقتصاد دریا را بیش از پیش فعال کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار