۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

الزامات سختگیرانه جدید برای کنترل سوخت کشتی ها

کشتی هایی که در مناطق تعیین شده کنترل انتشار (ECA ) تردد می کنند از اول ژانویه 2015 میلادی ملزم به استفاده از سوختی خواهند بود که میزان گوگرد آن نباید بیش از یک دهم درصد باشد ، در حالی که سقف موثر آن تا پایان سال2014 معادل یک درصد بود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۰۸۰
الزامات سختگیرانه جدید  برای کنترل سوخت کشتی ها
به گزارش مانا، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبرتوضیح داد: مناطق کنترل انتشار مناطقی هستند که به دلیل حساسیت زیست محیطی، ترافیک سنگین شناورها ، نزدیکی به بنادر و شهرهای پر جمعیت و ... بنا به پیشنهاد کشورهای حاشیه آن مناطق ، به این عنوان تصویب شده اند و کشتی ها قبل از ورود به این مناطق و در هنگام حضور در آن، باید الزامات سختگیرانه تری را رعایت کنند.
سید علی استیری گفت :این مقررات سختگیرانه، تحت ضمیمه ششم کنوانسیون مارپل ، ( جلوگیری از آلودگی هوا ناشی از کشتی ها) و مشخصاٌ مقرره 14آن که ناظر بر محدودیت برای انتشار گوگرد (SOX) و ذرات معلق ناشی از کشتی ها است موثر می شوند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این مقررات در سال 2008 میلادی به اجماع به تصویب رسید و از 2010 میلادی لازم الاجرا شده اضافه کرد: در حال حاضر مناطق کنترل انتشار گوگرد تحت ضمیمه ششم مارپل شامل دریای بالتیک ، دریای شمال، منطقه دریایی آمریکای شمالی (برخی مناطق ساحلی آمریکا و کانادا) ، و منطقه دریایی آمریکا در کارائیب (پیرامون پورتوریکو و جزایر ویرجین )است .
این مقام مسئول تاکید کرد:محدودیت فعلی میزان گوگرد سوخت در خارج از مناطق کنترل انتشار برابر با 5.3 درصد  است که از اول ژانویه  2020 میلادی به پنج  دهم درصد کاهش خواهد یافت. تاریخ 2020 میلادی  منوط به انجام یک مطالعه در سال 2018 میلادی  است که موضوع آن بررسی موجود و در دسترس بودن سوخت مناسب در سطح جهانی است که بسته به نتیجه این مطالعه ، تاریخ اجرا ممکن است تا 2025 میلادی  به تعویق افتد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار