مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با مانا با اشاره به اینکه خلاء این قبیل شناورها در بخش شیلات به شدت احساس می شد، یادآور شد: قرارداد مربوط به ساخت این شناورها هر کدام به ارزش 12 میلیارد تومان بین بانک عامل و سرمایه گذار تنظیم شده و برای اولین بار در ساخت آنها از توانمندی شرکت های کشتی سازی داخل استفاده خواهد شد.
محسنعلی گلشنی در ادامه افزود: شناورهای پشتیبان که در آبهای بین المللی تردد می کنند فعالیت صیادی ندارند بلکه با استفاده از مخازن بزرگی که در اختیار دارند آب، آذوقه و سوخت را به شناورهای صیادی تحویل می دهند، پرسنل را جابه جا می کنند و پس از تحویل گیری صید باز می گردند.
وی در ادامه اظهار داشت: با استفاده از این شناورها میزان صید 35 درصد افزایش خواهد یافت و در میزان سوخت نیز 30 درصد صرفه جویی می شود.
گلشنی در ادامه به هدف از ساخت این شناورها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوزهای صید در اقیانوس هند دو ماه است و صیادان باید پس از این مدت از صید بازگردند و ما نمی خواهیم این فرصت را از دست بدهیم قصد داریم با استفاده از شناورهای پشتیبان کاری کنیم که این فرصت دوماهه از دست نرود.
وی در پایان گفت: همانگونه که اشاره شد این شناورها با حمایت های مالی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مدت 2 سال ساخته می شود که 20 تا 25 درصد سهم آورده مالک خواهد بود.