۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

قرارداد ساخت دو فروند شناور پشتیبان صیادی منعقد شد

برای اولین بار در کشور قرارداد ساخت دو فروند شناور پشتیبان صیادی به ارزش 24 میلیارد تومان با استفاده از منابع مالی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منعقد شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۱۰۷۵
قرارداد ساخت دو فروند شناور پشتیبان صیادی منعقد شد
مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با مانا با اشاره به اینکه خلاء این قبیل شناورها در بخش شیلات به شدت احساس می شد، یادآور شد: قرارداد مربوط به ساخت این شناورها هر کدام به ارزش 12 میلیارد تومان بین بانک عامل و سرمایه گذار تنظیم شده و برای اولین بار در ساخت آنها از توانمندی شرکت های کشتی سازی داخل استفاده خواهد شد.
محسنعلی گلشنی در ادامه افزود: شناورهای پشتیبان که در آبهای بین المللی تردد می کنند فعالیت صیادی ندارند بلکه با استفاده از مخازن بزرگی که در اختیار دارند آب، آذوقه و سوخت را به شناورهای صیادی تحویل می دهند، پرسنل را جابه جا می کنند و پس از تحویل گیری صید باز می گردند.
وی در ادامه اظهار داشت: با استفاده از این شناورها میزان صید 35 درصد افزایش خواهد یافت و در میزان سوخت نیز 30 درصد صرفه جویی می شود.
گلشنی در ادامه به هدف از ساخت این شناورها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوزهای صید در اقیانوس هند دو ماه است و صیادان باید پس از این مدت از صید بازگردند و ما نمی خواهیم این فرصت را از دست بدهیم قصد داریم با استفاده از شناورهای پشتیبان کاری کنیم که این فرصت دوماهه از دست نرود.
وی در پایان گفت: همانگونه که اشاره شد این شناورها با حمایت های مالی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مدت 2 سال ساخته می شود که 20 تا 25 درصد سهم آورده مالک خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار