۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷

میگو پرورشی شهرستان دیر صادر شد

رئیس شیلات شهرستان دیر گفت: میگوهای پرورشی تولیدی درشهرستان دیر پس از برداشت و بسته بندی به کشور امارات متحده عربی صادر شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۱۰۷۴
میگو پرورشی شهرستان دیر صادر شد

عقیل امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه شهرستان دیر دارای ظرفیت‌های مهمی در پرورش آبزیان است اظهار داشت: شهرستان دیر در پرورش میگو جایگاه مهمی دارد بگونه‌ای که امسال تولیدات این آبزی در دیر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه 7 مجتمع پرورشی در تولید میگو در دیر فعال هستند گفت: امسال از هفت مجتمع فعال پرورشی دراین شهرستان 287 تن میگو تولید شد.
رئیس شیلات شهرستان دیر با بیان اینکه سال آینده 4 سایت جدید پرورش میگو ایجاد می شود افزود: هم اکنون 11 سایت 20هکتاری پرورش دراین شهرستان وجود دارد که هفت سایت آن فعال است و درسال آینده با کارهای زیرساختی چهارسایت دیگر راه اندازی خواهد شد.
امینی با بیان اینکه 98 استخر در پرورش میگو در دیر فعال بودند اضافه کرد: این هفت سایت شامل 98 استخر است که امسال 28میلیون و360 هزار قطعه بچه میگو از گونه وانامی درآنها ذخیرسازی شده بود.
وی بیان کرد: میگوهای پرورشی تولیدی پس از برداشت و بسته بندی به کشور امارات متحده عربی صادر شد.
امینی افزود: میگوی پرورشی تولید سال جاری در این شهرستان 132 تن نسبت به میزان تولید سال گذشته افزایش داشته و علت آن نیز توسعه سطح استخرهای پرورشی بوده است.
وی اضافه کرد: در این هفت سایت فعال پرورش میگو در شهرستان دیر 150 نفر نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار